IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Все повече фирми фалират: къде грешат мениджърите?

Предизвикателството на новото време е превземането на неизползваната все още енергия, наречена „човешки потенциал“

08:40 | 15.01.20 г. 11
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Getty Images News</em></p>

Снимка: Getty Images News

Новите глобални тенденции

Светът се движи, променя се с всеки изминал ден. Всичко около нас се променя – за някои незабележимо, за други по-видимо. За да сме в крак с времето, и ние трябва да се променяме. Най-малко, всяко поколение идва с нов потенциал, начин на мислене, идеи, амбиции и мечти, а те са новият трудов пазар. Те са бъдещето и не може да не се съобразим с това.

Тайната, която всъщност не е и тайна, е, че за да имаме успешен и дългосрочно работещ бизнес, е необходимо да погледнем и мислим цялостно (холистично) за бизнеса си. Трябва да знаем защо го правим. Това е един многослоен организъм и всеки един елемент от него има своето значение. Разбира се, някои елементи имат по-голям приоритет и това е нормално, но на всеки от тях трябва да обърнем внимание и да следим развитието му. Тези елементи са част от модела, системата на функциониране на една фирма. Поддържайки ги живи и адекватни към останалите, осигуряваме жизненост и енергия на този организъм. Тези така наречени елементи (стълбове) на бизнеса са всеизвестни и без да ги подреждам по важност бих посочил, че са: Визия, Стратегия, Структура, Човешки ресурси, Реклама, Продажби и т.н.

През миналия век успешните компании в Япония и САЩ концентрират своето внимание и ресурси за подобряване на ефективността с използването на стратегии за оптимизации на процесите, технологиите и подобряване на качеството. Това, разбира се, дава резултат и те са успешни и проспериращи фирми. Мъдрите, далновидни стратези и визионери в тези фирми вече гледат по различен начин на използваните методи – адаптират ги.

Къде се крие решението?

Не е ли време да дадем приоритет на човешкия фактор? Голяма част от възможностите на останалите елементи са стигнали точката на насищане. Обикновено собствениците смятат, че са направили и правят много в този аспект, и не вярват, че някой може да им покаже нещо ново, нещо, което само опитното око може да види. Нещо, което се вижда отстрани. Не е ли време да се замислим дали не се затваряме за правилните неща и тяхното време?

Възможностите на човешкия потенциал са огромни и неизследвани, неизползвани. Този, който успее да развие своя бизнес, превземайки все по-големи територии от тази неизползвана енергия, ще постигне нечувани резултати. Това е предизвикателството на новото време.

Наистина е необходимо да разберем, че „няма хора“ или „не са квалифицирани“ е наше оправдание и просто клише – на мениджъри, които не знаят как да постъпят. От опит знам, че от студентските скамейки излиза много качествен потенциал, но ние трябва да можем да го видим, да имаме смелостта да го приемем и развием, а не да очакваме наготово да дойдат обучени и подготвени хора и то точно такива, каквито ние искаме. Трудовият пазар е такъв, какъвто е, и ние можем само да го приемем и работим с него. Не можем да го променим, колкото и да недоволстваме.

Умението да се адаптираме към заобикалящата ни среда ни прави силни и живи. Не можем да очакваме, че бизнес ще се прави, както се е правил преди 20 или 30 години.

И така – убеден съм в едно: има възможности, има надежда – но само за този, който може да ги види и е отворен да приема новото и да се развива и усъвършенства. Кураж за новата 2020 година!

*Авторът е бизнес консултант в сферата на фирменото управление с дългогодишен опит в реалния бизнес. Материалът е изготвен специално за Investor.bg, заглавието е на редакцията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 26 rate down comment 7
nkavrakov1982
преди 4 години
Мениджърите са загубили тотално връзката си с пазара, реалния пазар. Нямат ясна комуникация и обратна връзка със служителите си, по веригата,за да взимат решения които да бъдат съобразени с реалността.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още