Александра Мечкова, която досега беше главен директор „Маркетинг“ в Телерик Академия, става неин изпълнителен директор, обяви образователната организация.
Мечкова ще наследи поста от двама от съоснователите на академията – Бойко Яръмов и Светозар Георгиев.
В новата си роля Мечкова ще се заеме със стратегическото развитие и разширяването обхвата на Телерик Академия. Тя ще отговаря за програмите Telerik Academy Alpha и Telerik Academy Master, които са за професионална подготовка за кариерен старт и развитие.
Александра Мечкова има над 13 години стаж в технологичния сектор. След отделянето на Телерик Академия преди две години, тя започна да отговаря за маркетинга, бизнес развитието и мрежата от партньори на организацията. Преди това беше част от маркетинг екипа на Телерик, а след придобиването – и в Progress, където беше старши мениджър „Глобален ПР“.
Същевременно Телерик Академия обяви, че е имала много успешна 2018 г. и планира да продължи да развива своите програми, екипа си и своята партньорска мрежа.
Планираните промени имат за цел да посрещнат високия интерес от страна на кандидатите и растящото търсене на добре подготвени кадри от бизнеса.
Според годишния доклад на Българската асоциация на софтуерните компании за 2018 г. броят на служителите в ИТ сектора бележи близо двоен ръст спрямо прогнозните очаквания. Същевременно София е вторият най-бързо развиващ се технологичен хъб в Европа на годишна база, сочи скорошно проучване за „Състоянието на европейската технологична сцена“.
В рамките на 2018 г. Телерик Академия организира 6 професионални програми за подготовка на младши софтуерни специалисти – Telerik Academy Alpha. Академията пусна и ново направление за специалисти с опит, стартирайки с първия цялостен мастър клас за блокчейн и етериум в България в партньорство с LimeAcademy.
Нова ръководна роля получава Емануела Кожушкова, която става главен директор „Развитие на таланта“. Тя ще се заеме с цялостното преживяване по време на обучението и кариерното развитие на курсистите. За целта тя ще работи в тясно сътрудничество с партньорските организации и ще ръководи HR стратегиите на Телерик Академия и Campus X.
Ина Добрилова пък става директор „ПР и маркетинг“ и ще отговаря за маркетинг стратегиите, развитието на бранда, продуктовото позициониране и външните комуникации на Campus X и Телерик Академия.
Към екипа се присъединява Николай Бонев, който ще заеме поста мениджър „Финанси“, Той има опит в областта на финансите в компании като Progress, IBM и AbbVie.