fallback

Шест грешки, които професионалистите по продажби не бива да допускат

Брайън Трейси, един от най- добрите бизнес лектори в света, идва в България за семинар през ноември

07:20 | 15.09.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Чудили ли сте се някога с какво най-успешните хора в продажбите се различават от тези, които не постигат добри резултати в сферата? Отговорът е лесен. Да знаете какво да правите е точно толкова важно, колкото да знаете какво ДА НЕ правите.

Този ноември семинарът с Брайън Трейси, един от най- добрите бизнес лектори в света, ще Ви помогне да се фокусирате върху развиването на изключителни умения в продажбите, усвояването на техники и прилагане на методи за преговори през целия цикъл на продажба.

В следващите редове се крият и шестте характерни грешки на неуспешните търговци.

1. Клиентът води продажбата

Най- добрият метод да поемете инициативата и контрола при процеса на продажба е да задавате въпроси. Питането е инструмент, чрез който може да разкриете специфични черти от личния и професионалния профил на Вашите клиенти. Така не само ще разберете нуждите им, но и ще установите дали Вашият продукт е подходящ и полезен за тях.

2. Подценяване на проучването

Ако имате възможността да си уговорите среща с важен корпоративен клиент за Вашия продукт или услуга, то по-добре си напишете домашното предварително. Инвестирайте времето си в това да узнаете повече за клиента насреща и как точно може да му е от полза Вашият продукт. Подготовката с информация относно клиентите, преди дори да сте организирали срещата, е съществена за това да ги убедите, че трябва да наемат точно Вас.

3. Твърде много думи

Много от хората в продажбите концентрират енергията си в говорене за собствените си преценка, продукт, характеристики на продукта, услуга и прочие.

С подобен диалог, наподобяващ монолог, е невъзможно да убеди клиентите Ви, че трябва да купят от Вас. Вместо това, посланието, което предавате с подобно поведение, сигнализира, че не сте загрижен за нуждите им.

Подтикнете клиентите си да се заинтересоват от продукта Ви чрез въпроси относно техния опит и потребности. Това Ви дава преднината във времето, необходима за определянето на най-ефективната стратегия и подход при продажба спрямо тях.

4. Излишна информация

Често срещана грешка е да се споделят факти с клиента, несъобразени и незначителни за него. Запомнете, че клиентите се интересуват твърде малко от другите Ви клиенти или финансовото Ви състояние. Важното за тях е дали Вашият продукт или услуга могат да им помогнат. Самохвалството няма да ги впечатли, а личният подход и убеждаване как точно те ще мога да извлекат максимум ползи на предлаганото от Вас.

5. Неочаквани ситуации

Това да не сте преценили всички възможни развои на разговора с Вашия клиент е грешка, която лесно може да бъде избегната. Независимо дали ще се обаждате на клиенти или ще изнасяте презентация за продукта си, абсолютно критична точка в постигането на успех е да сте преценили всички възможни въпроси, за които могат да Ви попитат. Това означава да сте се снабдили с всяка релевантна информация като ценови категории, препоръки, мостри от продукта и списък с въпроси, които да Ви помогнат да бъдете водещи в преговорите.

6. Проваляне при затваряне на продажбата

Ако продавате продукт или услуга, Ваше основно задължение е да изисквате от Вашия клиент обвързване с предлаганото. Предполага се, че сте установили ползите за Вашите потребители след проучването и задаването на въпроси. Сега е ред да финализирате продажбата. Много е важно да го направите по начин, който няма да създаде напрежение във Вашите потенциални клиенти. Не бъдете твърде настоятелни, а по-скоро уверени, че сте в полза на клиента Ви и приветливи спрямо тях. Това създава взаимно доверие.

Дори и най- опитните хора в продажбите правят грешки понякога. Ако следите за спазването на тези 6 стъпки, е много по-малко вероятно да допуснете груби грешки и да развиете навици, които да ви отдалечат от успеха.

Най-доброто обучение по продажби в света ще бъде и в София този ноември. Брайън Трейси ще проведе еднодневен семинар на тема “Изключителни умения в продажбите” в НДК и ще сподели с Вас някои от най-добрите идеи, които ще ви помогнат да постигнете изключителен успех в продажбите и бизнеса. Повече информация и билети за събитието може да откриете на www.BrianTracy.bg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:21 | 14.09.22 г.
fallback