“Превърни опита си в бизнес” е кратката фраза, която представя идеята на конкурса “Стипендиантите на Леков”.
Патрон на конкурса е Любомир Леков, основател и дългогодишен мениджър на медийната група “Инвестор”, който организира инициативата чрез S.K.I.L.L.S. Project* – нов проект към Фондация „Лекови“, неправителствена организация, която Леков създава преди 1 година.
Конкурсът е насочен към професионалисти, без значение от конкретната им област на опит, които имат желание и потенциал да започнат нов бизнес.
„В България вече има доста инициативи, насочени към най-млади кандидат-предприемачи. Наблюдаваме, обаче, че хората с натрупан професионален опит и желание за собствен бизнес в по-малка степен намират среда и опора за решителната крачка към предприемачеството”, аргументира Любомир Леков концепцията и фокуса на конкурса “Стипендиантите на Леков”. „Затова се насочваме точно към този профил – хора, натрупали експертиза, които усещат в себе си капацитет и желание да започнат свой бизнес със сериозен потенциал”, допълни Леков.
Той посочи още, че ключово за концепцията на конкурса е изграждането на устойчив резултат – знания, умения и контакти. “Парите не винаги раждат умения и добър бизнес. А знанията и уменията със сигурност са ключови за успешни идеи и устойчиви резултати”, аргументира се Леков. “В Магистърската програма по иновации, предприемачество и финанси намерихме удачен партньор – място за практични и модерни знания, силно свързани с реалностите на пазара, с насоченост към професионалисти с опит.”
Наградите
Петима ще бъдат избраните в конкурса “Стипендиантите на Леков”. Те ще получат подкрепа за развитието си като предприемачи въз основа на своя експертен опит, който е ключова предпоставка на успех на техните бизнес начинания:
Стипедиантски места в Магистърската програма по иновации, предприемачество и финанси: 1 място със стипендия в размер на 50% от таксата за обучение и 4 места със стипендия в размер на 25% от таксата за обучение
Личен ангажимент за менторство от страна на Любомир Леков – веднъж месечно за целия период на обучение в магистърската програма от 1.5 години
Един от петимата кандидати, представил се най-добре с развитие на бизнес идея, ще получи и подкрепа за нейната реализация в края на обучението си - ангажимент от страна на Любомир Леков да осигури контакти с потенциални инвеститори и да му окаже стратегическа помощ за бизнеса, който иска да развива.
Изисквания към участниците:
Професионален опит – минимум 4 години, без значение в каква сфера на дейност. Завършена бакалавърска степен. Желание и потенциал за създаване на нов бизнес.
Процес на подбор:
Формуляр за кандидатстване, придружен с професионална автобиография.
Психометричен тест за области на професионален потенциал, предоставен от Съюза на психолозите в България.
Мини казус, разработен от екипа на Магистърската програма по иновации, предприемачество и финанси.
Лично събеседване с Любомир Леков (за подбрани от предходните стъпки кандидати).
Крайният срок за кандидатстване в конкурса „Стипендиантите на Леков” е 1 юли 2014 г. Петимата финалисти ще бъдат обявени на 1 август 2014 г.
S.K.I.L.L.S. Project (Shared Knowledge and Inspired Learning for Lifelong Success) е инициатива на Фондация „Лекови“, целяща да популяризира и сподели знанията и опита на професионалисти в областта на предприемачеството с хора, които искат да стартират свой бизнес проект, както и с такива, които вече са го направили, но имат нужда от допълнително вдъхновение и експертиза.
Магистърската програма по Иновации, предприемачество и финанси е разработена съвместно от академичния капацитет на Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) и екипа на The Business Institute, регионален представител на Института за предприемачи на Cisco. Програмата отговаря на острата нужда на българската икономика от ново поколение мениджъри и предприемачи със съвременна и практична подготовка, които могат да реализират устойчив растеж и развитие. Обучението в магистратурата започва на 1 ноември 2014 г. и продължава 3 семестъра за завършилите икономическа специалност. Таксата за един семестър е 2 200 лева.