- Колко често влизате в позиции като дилър?
Това зависи от времето, с което разполагам, но усетя ли, че пазарът влиза в екстремуми (каквито в момента има на някои от дълговите книжа), гледам да отделям време и за търговия. В крайна сметка едно е да си мениджър на финансова компания, която оперира на пазара, а съвсем друго е и да поддържаш формата си като индивидуален участник.
- Трябва ли да се въведе таван за ливъриджа, който клиентите могат да ползват, така както го има в други страни?
По принцип в България брокерите ограничават ливърджа на своите клиенти, за да бъдат контролирани и да се ограничава рискът. Високият ливъридж беше и една от причините за създаването на серия балони, спукването на които доведе до ипотечната криза в САЩ, разтърсила из основи цялата финансова система. Урокът, който научихме е, че ако системният ливъридж стане прекалено голям, пазарите стават нестабилни, предразположени към спекулативни балони и дефлационен колапс, като спекулантите са принудени да продават, за да укрепят позициите си, с което още повече натискат цените надолу. Подобен таван на ливъриджа трябва да бъде адекватен, за да не накърни индустрията и отблъсне спекулантите.
- Какво предпочитат брокерите - клиенти, търгуващи при голям ливъридж, но кратко или при по-малък, но дълго?
Брокерите предпочитат клиенти, които са наясно с риска вследстиве на лостовия ефект – ливъридж. Основният проблем със загубите на клиентите е свързан с неправилното управление на парите и риска, което рефлектира и върху брокерите. За създаване на устойчив брокерски бизнес са необходими клиенти, които успяват в средносрочен план да търгуват успешно и да печелят. Клиентите, които използват високо ниво на риск могат да удвоят сметката си с две сделки, но да загубят всичко в следващата, като тогава вече престават да бъдат клиенти и брокерът губи от това.
Брокерските компании реализират приходите си от оборота на клиентите и от адекватното агрегиране на риска и хеджирането му, точно както банките управляват депозити, лихви и валутни операции. Така че в основата на финансовите услуги е не точно профилът на клиентите, а правилно дисперсираната клиентска база и дългосрочната грижа за финансовото здраве на клиентите.
- Каква част от клиентите на посредниците са износители, производители на метали и други, търгуващи, за да застраховат паричните си потоци, или в този сегмент банките са по-конкурентни?
За съжаление много малка част от бизнеса, който е под риск от движенията на борсовите пазари, използва възможностите за хеджиране, които предлагат инвестиционните посредници. Обикновено след някое рязко колебание на долара или петрола има бум в запитванията от страна на корпоративни клиенти, след което, в процеса на структурирането на хеджиращата стратегия за бизнеса, нещата започват за избледняват. Мястото на банките в обслужването на такива клиенти е основно в сферата на кредитирането, търговските раплащания и типичните банкови операции, но много често като допълнителни услуги поемат и типично брокерски функции, включително и хеджиращи стратегии.
- Какъв ще бъде ефектът от въвеждането на данък върху финансовите транзакции в еврозоната и България ще бъде ли засеганата от него?
Въвеждането на един такъв данък би имал смисъл само ако се въведе в глобален мащаб. В противен случай търговията просто ще се пренасочи към финансови пазари, на който липсват такива регулации. Европейските финансови центрове ще загубят своята привлекателност, финансовата търговия ще се ограничи и ще доведе до изместване на дейностите на европейския финансов сектор, което ще повлече със себе си загуба на работни места и понижение на БВП. Като краен резултат загубите ще са повече от печалбите от този данък.
България неминуемо ще бъде засегната от него. По принцип данъкът е насочен към големите играчи на пазара като банки, хедж фондове и други подобни, но това неизбежно ще окаже влияние и върху ритейл форекса. Търговията ще се оскъпи и на практика доста ще се ограничи. Клиентите просто ще използват услугите на брокери извън Евросъюза.
преди 12 години Според мен мислите и идеите са правилни. Не познавам лично Г-н Иво Сеизов, нито имам намерение да го рекламирам, но на негативните коментари ще припомня, че Уорън Бъфет и ред други правят точно това, просто мащабите им са различни. Желая успех на всички във форекс пазара. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Този човек говори пълни глупости, работих седем години във forex и CFD брокер и мога с ръка на сърцето да кажа, че нямаше нито един клиент, който да е на печалба, без значение дали търгува с технически анализ, експерти или каквото и друго да е. Общо взето всичко е една лъжа и пропаганда да могат такива фирми да оберaт парите на обикновените балъци. А честно казано имаше хора, които губеха с хиляди, а от другата страна служителите се смееха, как може да има толкова гламави хора, да си мислят, че дори има и малка възможност да се спечели. Тази статия е един PR да може фирмата на този човек да привлече още рибки, защото колкото пари вкарат хората в сметки, те остават чиста печалба за компанията, защото ще ги загубят. Моят съвет е ако някой все пак иска да търгува Forex, да го прави за удоволствие, защото така или иначе ще загуби. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ne sum suglasen otnosno riska, a imenno 10-20%, zashtoto tova za men e chist hazart. Priznavam, che forex-a e inteligentno kazino, no zarazlika ot vsichko nemu podobno...tuk ima pravila. A parite v sluchaq imat unikalno svoistvo:"Ostavat pri onzi koito moje da gi upravlqva". Zatova risk ot 1-3% e nai-dobroto za vseki. Zashtoto i da popadnesh v edna gubeshta seriq ot 7-8-10 sdelki..pak shte ti ostanat, za da si stupish na kraka. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ха ха .Има , има ,как да няма - някое брокерче от посредника.Иначе и аз съм чувал легендата "ама аз познавам един дет играе на валути от тях на компютъра и печели много" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години ХммммАз не съм чувал за човек търгувал над 5 години на форекс който да не е на загуба :)Ако има такива на печалба нека да ги видим :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар