fallback

Дигиталното образование ще подготви децата за епохата на цифровата трансформация

Кръгла маса „Образование 4.0“ очерта основни елементи на пътна карта за дигитализация на образованието в България

09:53 | 06.06.18 г.
Автор - снимка
Създател

До еднa година ще има wi-fi във всички училища - с тази новина министърът на образованието Красимир Вълчев откри кръглата маса, посветена на развитието и навлизането на дигиталното образование в българското училище, която се проведе в София. Форумът очерта основните елементи на дигиталното обучение и на пътна карта за дигитализация на образованието в България. „Най-сигурният начин да се постигнат резултати в посока дигитализация е мобилизацията на всички нива", отбеляза Мария Габриел, еврокомисар по цифрова икономика и общество. Форумът се проведе при особено голям интерес от директори на училища, преподаватели,  издатели на учебници, създатели на учебно дигитално съдържание, образователни неправителствени организации и медии. 

Инициатори на събитието са „24 часа“ и VIVACOM. „За нас образованието е кауза, за която се работи от години. Готови сме да партнираме с организации и институции, за да подпомогнем развитието на нашето общество и най-вече на децата“, подчерта Радослав Златков, главен технически директор и член на УС на VIVACOM. За компанията целта на инициативата „Образование 4.0“ е да спомогне развитието на дигиталните форми на обучение, които от своя страна ще допринесат за дигиталната грамотност и по-добрата реализация на едно цяло поколение. Ето защо компанията си поставя амбициозната цел събитието да е само началото на един дългосрочен проект, подпомагащ навлизането на новите технологии в обучението и създаването на първите дигитални паралелки.

Качественото образование означава формирането на дигитални умения у учениците и използване на технологиите в процеса на обучение, стана ясно по време на дискусиите. „Най-важната промяна с навлизането на новия закон за образованието е създаването и насърчаването на иновативни училища“, сподели кметът на Столична община Йорданка Фандъкова, подчертавайки, че „най-важното е инвестицията в хората и най-вече в учителите да се случва едновремено с инвестицията в училищната среда“.

Форумът се проведе в три различни панела, представящи конкретни успешни практики от българското училище, образователната система и бизнес инициативи, които подпомагат навлизането на новите технологии в класната стая. Бяха представени успешни решения като „Smart school“ на VIVACOM. Платформата на телекома включва ползването на облачни услуги при защитена интернет среда, в която се дава достъп на учениците само до определено съдържание, необходимо за учебния процес. „Виждаме, че децата ни вече са много активни в интернет, използват технологиите постоянно и смятаме, че е правилно техните дигитални умения да бъдат използвани в учебния процес“, сподели по този повод Мирослав Петров, главен директор “Продажби” и член на УС на VIVACOM.

Дигиталното обучение е интерактивно обучение, което се улеснява от технологията или от практтически инструкции, които спомагат за ефективно използване на технологиите. То обхваща прилагането на широк спектър от практики, включително: смесено и виртуално обучение, това се очерта като консенсусна рамка на дигиталното обучение. Дигиталното образование обхваща или включва поне един или няколко от следните елементи или комбинация от тях: технологии в класната стая; електронни учебници; анализ на обучението с помощта на ИКТ; междудисциплинарно преподаване и обучение с помощта на облачно съдържание; геймификация; дистанционно обучение с присъствени срещи или изцяло дистанционно обучение; онлайн обучение и използване на отворени образователни ресурси.

България има нужда от национална стратегия за дигиталното образование с измерими цели, а развиването на уменията на учителите трябва да се превърне в основен приоритет, това се очерта в заключение като основна необходимост, за да може дигитализацията да навлезе по-масово в българското училище. Освен това, според Гергана Паси, основател на Национална дигитална коалиция: „Нужна е „позитивна дискриминация“ за учителите – иноватори“ .

Събитието се проведе в партньорство с Дигитална национална коалиция и с подкрепата на МОН и Столична община. Водещи модератори на панелите бяха  издателят на вестник „24 часа“ Венелина Гочева, основателят на Дигитална национална коалиция Гергана Паси, Диян Стаматов, директор на 119 СУ „Акад. Михаил Арнаудов“ и Ангел Георгиев, координатор по НП "Обучение за ИТ кариера".

Дискусията бе проследена онлайн на 24chasa.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:37 | 12.09.22 г.
fallback