Игровият подход, известен като „геймификейшън“, е един от възможните методи за подобряване на образованието и той може да бъде много добро допълнение към съществуващите образователни методи.Това каза съоснователят на сдружението „ПраВодач“ Васил Стойнов в предаването UpDate с водещ Бойчо Попов по Bloomberg TV Bulgaria.
Организацията започва дейността си през 2013 г. с идеята да обедини студенти от специалност "Право", които развиват българското образование, като ограмотяват ученици във връзка с проблематиката на гражданското общество.
„Основният проблем, който успяхме да идентифицираме, е, че хората в България невинаги имат висока правна култура“.
Така Васил Стойнов и екипът му започват да преподават в училища, главно в София, на ученици в 10-и, 11-и и 12-и клас „основни правни въпроси като принцип за разделение на властите, конституция, върховенство на закона, избирателна система, трудови права, европейско право и ЕС и други подобни теми“.
Подходът им е практически. Стойнов даде пример с часа за принципа на разделение на властите:
„Разделяме класа на три политически групи, които току-що са влезли в парламента след избори. Започваме часа с това, че най-възрастният в класа трябва да прочете клетвата, която народните представители полагат. След това минаваме към процедурата по избор на правителство, така че учениците трябва да започнат помежду си процедура по консултации и да излъчат министър-председател. Той пък от своя страна трябва да номинира свои министри, те биват избрани с мнозинство от учениците и след това минаваме процедурата по даване на законодателно предложение и приемане на закон“.
Васил Стойнов информира, че за да надгради проекта си, екипът на „ПраВодач“ създава специално мобилно приложение, което да служи за целите и мисията на организацията.
Играта „ПраВодач“ е адаптирана за деца, но е напълно приложима и за възрастни хора.
Цялото интервю вижте във видеото