За корпоративната социална отговорност, инициативите на ЧЕЗ в сферата на образованието и партньорството с фондация „Заедно в час“ разговаряме с регионалния мениджър на ЧЕЗ за България Петър Докладал, който е бивш посланик на Чехия в София по времето на приватизацията на електроразпределителните дружества.
ЧЕЗ нееднократно заявява, че в своята корпоративна социална политика поставя ударение върху образованието. Какви са подбудите на компанията да работи в тази насока?
Компаниите от групата на ЧЕЗ в България са изготвили и прилагат дългосрочна стратегия за корпоративна социална отговорност, един от приоритетите на която е инвестирането в бъдещето на младите хора.
Образованието е ключов приоритет за всички нас, тъй като от него зависят стабилността на обществото, успеха на бизнеса и конкурентоспособността на българската икономика. За нас като отговорен инвеститор в българската икономика е важно да работим за изграждането на квалифицирани и качествени кадри. Неведнъж съм заявявал, че инвестициите в младото поколение са най-ценните и отговорните вложения на ЧЕЗ, защото се правят в бъдещето на страната.
Какви са инициативите на ЧЕЗ в областта на образованието?ЧЕЗ активно подкрепя средното и висшето образование. В началото на тази година стартирахме кампания за подпомагане на професионалното образование „Стани стипендиант на ЧЕЗ“, в рамките на която ЧЕЗ раздаде 10 месечни стипендии на дванадесетокласници от 5 професионални гимназии в Западна България. От новата учебна година смятаме да разширим конкурса и да поканим училища от цяла Западна България.
Компаниите от групата на ЧЕЗ редовно провеждат стажантска програма. Само през 2012 г. кандидатстваха над 400 човека, а общо за последните четири години желаещите за стаж в компанията бяха над 1600 души. На най-талантливите се предоставя възможност за работа в структурите на ЧЕЗ в България.
ЧЕЗ традиционно развива добри отношения и с българските висши училища. Имаме сътрудничество с Техническия университет, Софийския университет и УНСС. През миналата година бяха възобновени и отношенията със средните технически училища. След няколкогодишно прекъсване бяха подновени ученическите практики в базите на компанията. Подкпрепата ни за образованието в България е изцяло в съответствие с нашето разбиране за това как се прави отговорен бизнес. Защо ЧЕЗ България реши да стане един от корпоративните партньори на фондация „Заедно в час“?
За мен и моя екип e удоволствие и чест да си партнираме с фондация „Заедно в час“. Това е организация на професионалисти, които работят за положителна промяна в българското общество. Всички те са отдадени на каузата да предоставят равен достъп до качествено образование на всяко едно дете в България.
ЧЕЗ високо цени отдадеността на „Заедно в час“ към подобряване качеството на българското образование. Фондацията постига своята мисия като подбира, обучава и подкрепя млади и високо квалифицирани хора да бъдат мотивиращи учители в нуждаещи се училища.
Дълбоко вярваме в каузата на фондацията и се радваме, че с нашата помощ и подкрепа може да допринесем за подобряване на училищното образование в България. Инвестирайки в работата на мотивираните и амбициозни училители-лидери по програма „Заедно в час“, ние сме убедени, че един ден учителската професия ще получи заслужаващото уважание от българското общество, а за малчуганите посещението в училище ще бъде едно приятно и полезно занимание. Кои са другите проекти на ЧЕЗ, свързани с децата и младите хора?
Тази година ЧЕЗ стартира програма за целеви дарения на читалища в Западна България. Целта на програмата е да съхрани важната роля на читалищата и днес – да провокират у децата интерес към четенето и да градят национално самосъзнание.
Всяка година съвместно със сдружение "Духовно огледало" ние провеждаме конкурс за деца таланти. Темата на последния проект беше "Да бъде светлина".
Специално внимание в политиката на дружеството спрямо децата е да подкрепа инициативи, които насърчават здравословния начин на живот на младежите като ежегодния велокрос, организиран от Az-deteto.bg, международен плувен турнир и детски хокеен „Турнир за купата на ЧЕЗ“, както и други инициативи. Корпоративна политика на ЧЕЗ е да насърчава децата да спортуват от най-ранна възраст. Убедени сме, че активната физическа дейност формира у тях отговорно отношение към себе си и природата, борбен дух и амбиция за успех, като в същото време ги учи да общуват и да постигат заедно целите си. Според мен това е ключът към успеха на всеки един човек и на цялото общество.