fallback

Задава се нова вълна от търговски центрове на някои пазари в Европа?

Новите инвестиции ще бъдат движени от търсенето от търговците на първокласни площи на най-добрите локации

11:27 | 19.03.10 г.
Автор - снимка
Създател

Големият интерес от страна на търговци към търговски центрове на топ локации може да послужи като катализатор, който да задвижи развитието на нови проекти на редица пазари в Европа, сочи нов доклад.

Според проучване на Jones Lang LaSalle (JLL) ограничаването на предлагането през 2009 г. поради финансовата криза доведе до отлагане на голям обем от нови площи, които бяха в процес на развитие. Въпреки това нарастващото търсене от страна на търговците за висококачествени площи на пазари като Германия и Италия, може да стимулира новото развитие, смятат от компанията.

Общият обем от проекти в процес на развитие за Европа, Близкия Изток и Африка за 2010 г. е 8,5 млн. кв. м, което е с 25% по-малко в сравнение с обема, който бе очакван за тази година в края на 2008 г.

Също така проектите, които се развиват в момента, включват голям обем от площи, които трябваше да бъдат завършени през 2009 г., но бяха отложени поради рецесията.

„Съществува голямо търсене от страна на търговците за първокласни търговски центрове на най-добрите локации, като много международни марки се стремят да разширят присъствието си в региона и да се възползват от големия потребителски потенциал“, коментира Джеймс Долфин, директор в компанията.

„На пазарите, където има най-голямо търсене, като Германия и Италия, това може да бъде катализатор за известно възстановяване на обема от проекти. Специално в Италия няма изграден модел за достъп за нови играчи на пазара, предвид ниския брой висококачествени търговски центрове, въпреки че по-спокойната икономика и потребление в сравнение с Испания например, я направи атрактивна за търговците, което би трябвало да повлияе положително по-нататъшното развитие.“

През 2009 г. в Европа бяха развити близо 6 млн. кв. м нови търговски площи, което бе спад от 28% в сравнение с 2008 г. и отбеляза края на ръст в развитието на сегмента, продължил три поредни години, сочи докладът.

Най-активният пазар остана Русия, която представляваше 21% от новите площи. Взети общо, Полша, Турция и Италия представляваха 33% от този обем.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:42 | 21.08.22 г.
fallback