fallback

Продава ли наистина голфът имоти?

Някои предприемачи си задават въпроса доколко превръщането на голям парцел в голф игрище е най-добрият начин за продажба на жилища

10:27 | 18.03.10 г.

Каква е стойността на едно голф игрище в модерен комплекс с ваканционни имоти е въпрос, който живо интересува някои предприемачи. Един от тях е Кевин Флеминг, който има проект за курорт в Никарагуа. Seaside Mariana Spa and Golf Resort включва игрище с подписа на голф легендата Джак Никлаус, като игрището и известното име са ключови за рекламирането на проекта.

Флеминг обаче е сред тези предприемачи, които си задават въпроса доколко важен е голфът за бъдещи проекти. Негово проучване сочи, че между 15 и 20% от потенциалните купувачи се интересуват от играта, спрямо 50% привлечени от спа идеята.

Все по-често напоследък предприемачите си задават въпроса дали превръщането на голям парцел в скъпо голф игрище наистина е най-добрият начин за продажба на жилища, пише Real Estate Channel.

Счита се, че едно голф игрище може да добави между 10 и 25% към цената на вила в съседство. Според някои обаче заради големия брой игрища, носещи подпис на известна личност, предстои неизбежно разреждане на стойността, особено относно продажбата на жилища.

Едно яхтено пристанище продава повече имоти, смята Ашли Бретечър, директор маркетинг на Los Sueños Resort and Marina в Коста Рика. „Голфът не ни носи клиенти за имоти“, допълва той.

Скорошно проучване на голф игрища в Европа, Близкия изток и Африка на KPMG откри, че през 2009 г. приходите са се понижили с 8% на установените западноевропейски пазари. Над 50% от игрищата отчитат спад на приходите, а 13% посочват, че броят на изиграните игри е паднал с над 20%, което е индикатор, че бизнесът може да изпитва по-сериозни проблеми от просто бавна икономика.

Най-тежко засегнати от икономическото забавяне са игрищата, свързани с жилищни проекти, като 78% отчитат „негативно влияние“, открива проучването.

И докато малцина се съмняват, че голфът ще остане популярен, нараства усещането, че ролята му ще бъде променена в бъдещи проекти. Някои предприемачи споделят, че намират за трудно да оправдаят разходите, свързани с едно игрище, особено когато други удобства набират популярност.

Игрищата създават също и други усложнения напоследък, като някои асоциации на собственици на имоти не одобряват разходите за поддръжка на игрище, които мнозина от тях така и не използват, коментира Флеминг.

Освен голф Seaside Mariana рекламира конна база и медицински услуги - предложение, насочено към по-възрастни купувачи. „В бъдеще дизайнът на голф игрищата ще е по-опростен, а разходите ще бъдат намалени“, прогнозира Флеминг.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:27 | 08.09.22 г.
fallback