fallback

Marriott планира да удвои имотите си в Европа

Ако плановете на компанията успеят, това означава, че още 40 хил. хотелски стаи на континента ще бъдат с нейни марки

11:31 | 09.03.10 г.

Хотелският оператор Marriott International планира да увеличи над два пъти броя на имотите си в Европа през следващите няколко години, съобщи Wall Street Journal.

Ако плановете на компанията успеят, това означава, че още 40 хил. хотелски стаи на континента ще бъдат с марки на Marriott. Към момента компанията има 174 хотела в 24 страни в Европа, които оперират под марките Marriott, Ritz Carlton, Renaissance и други.

Очаква се днес Marriott да обяви новата си цел на конференция в Берлин. Първият хотел на компанията в Европа отвори преди 35 години в Амстердам.

Новата цел е амбициозна и постигането й ще изисква гигантски скок. Към момента едва около 15% от тези нови стаи са част от проекти в процес на развитие, като в Европа се строят 25 хотела, казва Ейми Макферсън, президент и управляващ директор за Европа на компанията. Това означава, че Европа е регионът, където компанията има най-малко нови хотели в процес на изграждане, които формират само 6% от очакваното увеличение.

Новият фокус на веригата идва, след като перспективата за ръст на хотелския сектор в САЩ се влоши драстично след рязък спад на цените на стаите. Това накара операторите на хотели да потърсят други възможности за увеличаване на имотите с марки, които управляват или за които държат франчайзинг.

Hilton Worldwide например обяви, че 37% от стаите в проекти в процес на развитие вече се намират извън САЩ в сравнение с 15% преди само две години. Половината от стаите на Hilton, чието строителство е започнало през 2009 г., са били извън Щатите спрямо 17% преди две години.

Като цяло обемът на новите хотелски проекти в развитие в САЩ е намалял с 36% през януари на годишна база по данни на Smith Travel Research.

Макферсън очаква новата марка на компанията Autograph Collection, която дава достъп на независими хотели до резервационната система на Marriott и до базата клиентски данни, без да има нужда от скъпи реновации или смяна на името, ще бъде особено атрактивна в Европа.

Около 1% от хотелите в Европа са с марки на Marriott спрямо 9% в САЩ. В България веригата няма хотели, сочи справка в сайта й.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:54 | 02.09.22 г.
fallback