Предвид голямото търсене, слабо развития пазар на имоти и многобройни потребители Румъния се превърна в един от най-атрактивните пазари за инвестиции в бизнес имоти в годините на бума.
Тя стана основната инвестиционна цел за много предприемачи и фондове през последните три години, през които в страната бяха отворени 33 нови търговски центрове.
Общата инвестирана сума за реализирането на тези проекти беше 2,5 млрд. евро.
Тези данни показват, че в периода на бума и последните три години в страната е отварян средно по един търговски център на всеки пет седмици, сочат данни на ZF.
Голяма част от интереса бе концентриран върху пазара в столицата, но редица молове се отваряха и в градове като Клуж, Констанца и др.
Сега румънските молове генерират приходи от наеми в размер общо на 200 млн. евро годишно и заедно с търговците „се борят за дял от пазара на потребителски стоки на обща стойност над 20 млрд. евро“, пише изданието.
„Аз дори и не съм осъзнал, че толкова много са били построени през тези години”, коментира Рувен Хавар, мениджър на AFI Europe, която управлява един от най-големите търговски центрове в страната.
„Това, което мога да ви кажа е, че наред с тези 40 мола, още 40 ще бъдат построени през следващите 5-7 години. Година-две ще бъде по-трудно, но след това компаниите отново ще започнат да развиват (проекти)“.