Германската дискаунт верига Lidl, която е собственост на Schwarz Group, проявява интерес към придобиването на българския бизнес на конкурента си Plus – също германска верига магазини за евтино пазаруване, съобщава специализираното издание FoodBizDaily.
Plus отвори първите си магазини у нас през октомври миналата година, като обяви, че през следващите години планира да инвестира 600 млн. евро за отварянето на общо 130 обекта.
Нейната компания майка - Tengelmann, е потвърдила, че води преговори за продажба на операциите си в България и Румъния, но все още не е взела окончателно решение за това.
В момента у нас веригата има 16 магазина, а в северната ни съседка – около 80.
По информация на изданието Lidl планира да навлезе в България през пролетта на тази година. За Румъния през 2009 г. компанията обяви, че има намерение да отвори около 50 обекта в началото на 2010
През 2007 и 2008 г. Plus продаде дейностите си в много европейски страни. През последните няколко години веригата има бизнес в Австрия, Румъния и България, като подразделенията в тези държави бяха обединени през май 2008 под името Plus Eastern Europe (Plus Източна Европа).