fallback

2010 - година на експанзия на дискаунт веригите у нас

В средносрочен план у нас се очаква утвърждаване на по-икономичните търговски формати като ритейл паркове и аутлети

12:13 | 05.01.10 г.

Настоящата 2010 г. се очаква да бъде годината, през която дискаунт веригите ще завладеят трайно българския пазар на търговия на дребно, особено при хранителните стоки. Постепенно ще се утвърждава форматът на ритейл парковете и на този на аутлетите, в които големи модни компании продават свои колекции от предходни сезони с големи отстъпки. Това сочат анализите на консултантската компания Colliers International.

В България вече има три дискаунт вериги за хранителни стоки – Kaufland, Plus и Penny Market. Всички те следват стратегията първо да навлизат в по-малките градове на страната, а след това да се установяват и в големите. От трите вериги компанията Kaufland вече е развила мрежа от 26 хипермаркета, а другите две предвиждат да удвоят броя на магазините си в страната през 2010 г. Техният конкурент Lidl също предстои да открие първите си търговски обекти в България през следващата година.

За активното развитие на дискаунт веригите спомага на първо място глобалната икономическа ситуация, която стимулира домакинствата да търсят начини да оптимизират разходите си, коментират от компанията. Друг фактор е ниската степен на проникване на дискаунт веригите в страната в сравнение с други държави от Централна и Източна Европа. Тази ситуация предоставя добри възможности за растеж на компаниите от бранша, поради което се очаква те да продължат да следват стратегиите си за развитие.

През 2010 г. ще наблюдаваме и друга тенденция – откриването на първите магазини на нови световни гиганти в сектора на облеклата и аксесоарите, прогнозират от компанията. Поне три големи търговски центъра се очаква да отворят врати в страната през тази година (Карфур Цариградско мол и Сердика Център в София и Гранд Мол във Варна), където големи международни марки ще открият магазините си. Сред тях са пет от брандовете на испанската Inditex Group, а именно Zara, Bershka, Massimo Dutti, Stradivarius и Pull and Bear; немската мултибранд компания Peek&Cloppenburg, фрeнската компания за козметика Sephora, австрийската верига за обувки Humanic, американската фирма за модни стоки GAP.

В средносрочен план у нас се очаква утвърждаване на по-икономичните търговски формати като ритейл паркове и аутлети.

„В световен мащаб тези формати набират все по-голяма популярност, като не само остават незасегнати от рецесията, но и регистрират печалби. Това се дължи на два основни фактора. Първо, по-малката инвестиция в изграждането им позволява оптимизиране на разходите на наемателите за наем и такса за управление. Второ, достигнатите от модните компании обеми правят логично откриването на подобни търговски формати като точка на продажба, привличаща широка целева група от клиенти. Вярвам, че в следващите няколко години тези формати ще навлязат активно в България, паралелно на развитието на формата на моловете”, прогнозира Иглика Йорданова, мениджър отдел „Търговски площи” в компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:03 | 11.09.22 г.
fallback