Търговските центрове в Букурещ отчитат увеличаване на броя посетители през първата седмица на декември в сравнение със същия месец миналата година, но от търговските вериги казват, че продажбите им са с 20% до 40% по-ниски, сочи проучване на местното бизнес издание Ziarul Financiar.
Само в рамките на тази година в румънската столица бяха открити моловете Cotroceni Park и Grand Arena и търговският парк Militari Shopping Center, които привлякоха инвестиции за общо 500 млн. евро.
Собствениците на търговски центрове предлагат около 500 хил. кв. м магазини, ресторанти и развлекателни обекти на клиентите си, чийто бюджет значително се е свил през 2009 г.
Битката за парите на потребителите се води между 12-те търговски центъра в Букурещ и става все по-ожесточена, като всеки от тях прибягва до агресивни маркетингови кампании, за да привлече повече посетители.
По-дълго работно време, нощни концерти и удължени промоционални кампании са само част от стратегиите, които са помогнали на моловете да увеличат трафика през първата седмица на декември.
Пет от големите търговски центъра в Букурещ, които са отговорили на въпросите на ZF, отчитат увеличение на посещаемостта през първата седмица на декември в резултат на събития, организирани за празника на Свети Николай, и промоциите, които повечето наематели предлагат.
Въпреки това от търговските вериги казват, че продажбите са намалели с до 40% в сравнение със същия период на миналата година, така че моловете привличат повече „туристи“, отколкото хора, които наистина купуват нещо.
„Трафикът този декември в сравнение с миналия вече е нараснал с 15%“, обяснява Али Ергун Ерген, главен изпълнителен директор на Baneasa Developments, собственик на мола Baneasa Shopping City. „В зависимост от това колко привлекателни събития се организират и какви специални оферти правят магазините броят на посетителите нараства средно с 40% през декември в сравнение с другите месеци през годината.“