Базираната в Мадрид компания за имоти Metrovacesa обяви, че стартира най-голямата кампания за продажба на жилища в Испания, като някои от намаленията надхвърлят 50% спрямо първоначалната офертна цена.
Най-голямата група за имоти в Испания вади на пазара около 1500 жилищни единици с отстъпки от 25 до 52% в опит да увеличи приходите си на фона на застоя на пазара на имоти. Рекламната кампания, наречена Adios Pisos (исп. Чао, апартаменти – бел. ред.), ще продължи до юни 2010 г.
„Adios Pisos е предложение, което отговаря на новата ситуация в сектора на имотите. Metrovacesa предлага 1500 апартамента на цени, невиждани досега“, казва директорът на компанията Игнасио Рамирес, цитиран от PropertyEU.
Първото портфолио, което е вече на пазара, включва 46 жилищни сгради в различни райони на Испания, включително в Аликанте, Барселона, Кадис, Марбея, Малага, Валенсия и други. Още една група от имоти ще бъде пусната на пазара в края на декември, допълват от компанията.
Разпродажбата е част от стратегията на компанията да излезе от жилищния сегмент и да се фокусира върху бизнес имотите. Нетната й загуба се задълбочи до 788 млн. евро през първите девет месеца на годината, предимно в резултат на големи обезценки на портфолиото от имоти. За същия период година по-рано компанията имаше загуба в размер на 41,5 млн. евро.
Портфолиото й е загубило 9,2% от стойността си от декември 2008 г., като се е свило до около 9,17 млрд. евро към края на септември 2009 г.
Компанията има нетни задължения в размер на 6,2 млрд. евро, като те нарастват с 146 млн. евро в сравнение с края на 2008 г.