Развитите пазари на имоти в Западна Европа са отново сред предпочитаните дестинации за големите инвеститори и предприемачи, или поне що се отнася до развитието и сделките с търговски площи.
Въпреки това предлагането на първокласни продукти е все още много ограничено, пише PropertyEU.
Специално пазарът в Германия има голям потенциал за проекти, свързани с преустройството и реновирането на различни сгради, като скандинавските страни също привличат интереса на инвеститорите.
Преди година Jones Lang LaSalle (JLL) пророчески обяви, че развитите и големи западноевропейски икономики ще бъдат главната цел за инвеститорите в търговски площи през 2009 г.
Като дял от общите инвестиции в сегмента т. нар. „Петте големи“ – Франция, Германия, Италия, Испания и Великобритания – привлякоха общо 6,7 млрд. евро, или около 83% от общия инвестиционен обем, сочат данни на JLL. Данните включват търговски центрове, аутлети и други видове търговски обекти във Великобритания и континентална Европа, с изключение на инвестиции в търговски улици и сделки с обем под 5 млн. евро.
Тази тенденция се очаква да продължава и през следващата година, смята Ричард Блоксъм, директор „Паневропейски търговски капиталови пазари“ в JLL.
„Фокусът е за намиране и използване на възможности на развитите пазари. Основите са поставени по-скоро върху консолидация, отколкото върху поемането на нов риск“, казва той, като добавя, че в средносрочен план инвестиционният пазар на търговски площи няма да е „вълнуващ и динамичен“.
“Но той никога не е и бил като пътешествие с влакче в лунапарк.“