fallback

Blackstone купува увеселителните паркове на AB InBev в САЩ за $2,3 млрд.

Парковете имат добри резултати, но не са ключови за най-големия пивовар в света

14:31 | 08.10.09 г.

Anheuser-Busch InBev ще продаде 10-те си увеселителни парка в САЩ на инвестиционната компания Blackstone Group за най-малко 2,3 млрд. долара, съобщи AP.

Най-големият пивовар в света, който е базиран в Белгия, разпродава активи, за да събере средства за придобиването на Anheuser-Busch през миналата година за 52 млрд. долара.

Двете страни са потвърдили сделката вчера, като са уточнили, че Blackstone ще плати 2,3 млрд. долара в брой за Busch Entertainment Corp. и ще даде право на Anheuser-Busch InBev на до 400 млн. долара от първоначалната възвръщаемост на Blackstone.

Сред другите инвестиции на базираната в Ню Йорк Blackstone в сегмента са паркът Universal Studios Orlando и музеите с восъчни фигури „Мадам Тюсо“.

Някои оператори на развлекателни паркове се оказаха под натиск в условията на криза. Six Flags Inc. потърси защита от фалит, а най-големият щатски оператор на паркове, The Walt Disney Co., предлага различни намаления и бонуси, за да привлича посетители.

Blackstone вижда възможност в инвестициите в медийния и в развлекателния бизнес, казва Майкъл Чае, старши управляващ директор на компанията, която обаче засега отказва да разкрие подробности около плановете й.

Миналата година изпълнителният директор на AB InBev Карлос Брито заяви при придобиването на Anheuser-Busch от InBev, че компанията ще продаде неключови активи за 7 млрд. долара с цел да помогне за финансирането на сделката. Компанията вече продаде бизнеса си в Ирландия и Шотландия, както и фабрики и някои участия в Азия.

В средата на юни стана ясно, че AB InBev обмисля продажбата на операциите си в Централна Европа, които включват 11 пивоварни в седем държави. У нас тя е собственик на Каменица АД.

В съобщението си от сряда Брито посочва, че увеселителните паркове имат добри резултати, но не са във фокуса на пивоваря.

Десетте парка на Busch Entertainment включват три парка SeaWorld във Флорида, Тексас и Калифорния; Busch Gardens във Флорида и Вирджиния и други като Sesame Place и Adventure Island. Busch се счита за втория по големина оператор на развлекателни паркове в Щатите с около 25 млн. посетители на година и 25 хил. служители.

Стойността на бизнеса не се знае със сигурност. Според годишния отчет на Anheuser-Busch InBev за 2008 г. развлекателното подразделение има проформа приходи от 932 млн. евро, или около 1,37 млрд. долара.

Централата на Busch Entertainment ще остане в Орландо, Флорида и засега ще бъде запазено името Busch.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:35 | 08.09.22 г.
fallback