fallback

Хотелите в Бразилия увеличават цените през първото полугодие

Нивото на заетост на хотелите в страната намалява по-слабо, отколкото в други части на света

12:14 | 04.08.09 г.
Автор - снимка
Създател

Както големи хотелски вериги, така и независими оператори на хотели в Бразилия са увеличили цените си средно с 5,5 на сто през първото полугодие до най-високите им нива от 2005 г. насам, пише Bloomberg.

Цените на хотелите в Рио де Жанейро са скочили с 12 на сто в местна валута на годишна база, според данни на компанията Smith Travel Research Inc. Нивото на заетост в града е нараснало с 5,6 на сто, макар че за страната се е понижило със 7 на сто.

За сравнение, вследствие на рецесията заетостта на хотелите в повечето части на света намалява, като в САЩ спадът е с 11 на сто, а цените са паднали с 8,7 на сто през първото полугодие, показват данните на Smith Travel. В Европа заетостта е намаляла с 9,8 на сто, а цените - с 24 на сто, изчислени в щатски долари.

“Бразилия е добър пазар, който в голяма степен се подхранва от местното търсене и затова се справя по-добре от много други“, заяви в интервю миналата седмица главният финансов директор на веригата хотели Marriott Карл Берквист.

Начело на хотелския бизнес в Бразилия са независимите собственици, а 12 на сто от хотелите в страната са свързани с някоя международна или местна марка.

Това лято Бразилия се нареди на трето място по популярност като дестинация в Южна Америка след Колумбия и Перу, след като миналата година беше на четвърто място.

В процес на развитие в страната в момента са около 120 проекта за хотели, като повечето от тях са свързани с някоя марка, според доклад на LaSalle Hotels.

Най-големият международен оператор в Бразилия е френската компания Accor със 133 хотела. Британската Intercontinental Hotels Group Plc има пет хотела, а щатската Marriott – три. Hilton Hotels управлява два хотела и строи трети.

Страната дава възможности за инвестиции, но създава и някои пречки, по думите на Грегъри Ръмпел, заместник-изпълнителен президент на Jones Lang LaSalle Hotels.

Отдалечеността на Бразилия от САЩ и Европа, липсата на финансиране за придобивания и лошата инфраструктура са забавили интереса на международните инвеститори. Друга пречка са предпочитанията на самите бразилци към местните марки, казва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:06 | 04.08.09 г.
fallback