Румънският търговски център City Mall се адаптира към пазарните тенденции, като понижава наемите с до 15-20%, за да задържи запълняемостта на мола на 90%.
Въпреки отварянето на нови центрове в съседство на мола броят на посетителите в него е останал сравним с този от миналата година, или средно 13 500 души дневно през летния сезон, пише ZF.
Редица наематели като Timberland, Nautica, Danik и Sony са затворили обектите си в мола през последните месеци, но те са били компенсирани с нови договори, което ще запази сравнително високата заетост на площи, пише изданието.
„Имахме разговори с някои от търговците и, считано от март, се договорихме за намаление на наемите с 15-20% за период от шест месеца“, казва управителят на мола Михай Агафичиая. „Общата цел е да излезем от кризисния период със заетост от най-малко 90%.“
City Mall има отдаваема площ от 19 хил. кв. м и е собственост на австралийския инвестиционен тръст APN/ULA European Retail Trust, който придоби центъра за 100 млн. евро.
Според последните отчети на фонда молът е загубил около 40% от своята пазарна стойност и в момента се оценява на 60 млн. евро.
От мола очакват неговите приходи да се понижат с 10-15% тази година. Този спад може да доведе до последващо понижение на стойността на центъра. За миналата година той отчете приходи от 23,7 млн. леи (6,4 млн. евро).
City Mall е разположен в южната част на румънската столица, която е една от най-наситените по отношение на търговски центрове, пише изданието.
Миналата седмица стана известно, че друг търговския център в Румъния - Armonia Center в Браила, ще бъде затворен за най-малко шест месеца заради слаби продажби и посещаемост.