fallback

Трудно полугодие за бизнес имотите в Турция

Най-засегнати от кризата са логистичните площи

18:19 | 13.07.09 г.

Всички сегменти на пазара на бизнес имоти в Турция са отчели забавяне през първата половина на годината, показва анализ на консултантската компания Jones Lang LaSalle. Обнадеждаващи обаче са данните за ръст в потребителското доверие и търговския обем през периода, пише Hurriyet Daily News. 

Кризата е принудила турските търговци да ревизират инвестиционните си намерения. Това определя и възприемането на стратегия за по-умерена експанзия и забавяне в строителството на търговски центрове. Според доклада няколко турски вериги магазини са използвали периода за проучване на възможностите на различни пазари в Източна Европа, Близкия Изток и Африка.

„Спадът в търсенето от страна на търговците доведе до временно понижаване на наемите“, казва специалист от Jones Lang LaSalle. „Обемът на търговията обаче отчете реален ръст заради промоционалните кампании“.

Международни марки като Prada и Miu Miu пък използваха периода, за да отворят първите си магазини в страната, а компанията за луксозни продукти Harvey Nichols Turkey, чийто представител в Турция е Demsa Group, навлезе в други турски градове.

„През първата половина на годината имаше спад в търсенето на магазини по търговските улици, а търсенето при търговските центрове беше дори по-ниско“, казват от компанията. Средният месечен наем на магазини по търговските улици се е понижил от 90 евро на кв. м до 65-80 евро на кв. м.

Що се отнася до офис пазара в Турция анализът показва, че силното търсене от страна на наемателите в Истанбул значително е намаляло през първото полугодие.

Най-засегнат от кризата обаче е логистичният пазар. „Тъй като логистичният пазар е изключително зависим от търговията, той отбеляза рязко свиване“, казват от компанията. Въпреки това обаче все по-голям брой международни логистични компании стъпиха на пазара, в това число Ceva Logistics, Kuehne Nagel, Gefco, Serlog и Arkas-Schenker. „Геостратегическото значение на Турция значително подобрява пазарния потенциал“, коментира представител на LaSalle.

Не без щети е и хотелският пазар в страната, където стаите са поевтинели с 9,2% спрямо миналата година, информират от LaSalle Hotels Turkey. През първите пет месеца на 2009 г. над 1,5 млн. туристи са посетили страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:12 | 03.09.22 г.
fallback