fallback

Лондон, Париж и Ню Йорк най-привлекателни за големите търговските вериги

В топ 10 доминират европейски градове, изненадата идва от Дубай на четвърто място

11:01 | 22.06.09 г.

Лондон е най-популярната дестинация за търговските вериги в света, като привлича 60% от най-големите световни вериги, а след него се нарежда Париж с 49% от веригите и Ню Йорк с 47%, става ясно от последното проучване на CB Richard Ellis.

Европейските градове доминират в началото на класацията, като заемат седем от първите десет места.

Изненадата идва от четвъртата позиция, която се заема от Дубай, чието значение за глобалния търговски пейзаж нараства. Дубай следва отблизо Ню Йорк, което затвърждава позицията му на нова сила в света на веригите. Бързото му развитие като притегателна точка за веригите може да се обясни с няколко фактора – доскорошният строителен бум в емирството, който създаде значителен обем нови търговски площи, апетитът на региона за международни марки и мрежата от франчайзингови партньори, които помагат на веригите да се разраснат ефективно на този пазар.

Азиатските градове също са добре представени в глобалното класиране, като Токио, Сингапур, Хонконг и Пекин попадат сред първите 15.

Годишното проучване анализира глобалното присъствие на 280 от най-големите търговски вериги в света в 67 държави, като за първи път се анализа търговската глобализация на ниво градове, а не държави.

Проучването обръща внимание и на експанзията в т. нар. „вторични“ градове в рамките на конкретни пазари. Докато „първичните“ градове като Лондон и Париж продължават да привличат по-голямата част от международните вериги, вторични градове като Манчестър и Лион съответно (следващите по големина градове на тези пазари) привличат само 60% от международните вериги, които присъстват в столиците.

Тази тенденция се наблюдава и в САЩ, където градовете привличат по 65-75% от веригите с присъствие в Ню Йорк. Средно за всички пазари вторичните градове привличат по 58% от веригите в съответния основен град за същия пазар.

На общата тенденция се противопоставя Германия, като над три четвърти от всички международни вериги с присъствие в Берлин, имат обекти и в Мюнхен, Хамбург и Кьолн.

Някои международни вериги навлизат на нов пазар, като изграждат присъствие в различни градове, което им позволява да използват изцяло възможностите на дадена страна чрез мрежата си от магазини. Другата стратегия за навлизане е чрез един основен магазин, като присъствието в един град им дава възможност да таргетират голям дял от потенциалния пазар в страната. Този подход обикновено се предпочита от луксозните марки, особено за развиващи се пазари, където голяма част от националното благосъстояние е концентрирана в основния град. Целевите градове при тази стратегия са също сред най-посещаваните туристически дестинации. Моделът подхожда на луксозните марки като концепция – да присъстваш само във водещите градове на света създава допълнителна изключителност, към която марката се стреми.

Днес веригите се интересуват все по-малко от „пазари“ и все повече от „пазаруващото население“ – често важен е градът, а не държавата, коментират от консултантската компания, цитирани от Europe RE. Експанзията на дадена верига в един град не означава задължително, че ще навлезе и в други градове в същата държава, става още ясно от проучването.

В отделно проучване наскоро на привлекателността на развиващите се пазари за търговските вериги България се нареди на 21 място сред 30 страни.

Топ 15 града за международните търговски вериги:

1. Лондон 2. Париж 3. Ню Йорк 4. Дубай 5. Мадрид 6. Москва 7. Берлин 8. Мюнхен 9. Барселона 10. Токио 11. Сингапур 12. Хамбург 13. Хонконг 14. Милано 15. Пекин

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:51 | 08.09.22 г.
fallback