fallback

Креативността на хотелиерите в условията на криза

Големите хотелски вериги взимат мерки, за да не спират експанзията си и развитието на бизнеса

16:13 | 12.06.09 г.
Автор - снимка
Създател

Затруднените пазарни условия спъват бизнеса на много компании в редица сектори, засегнати от понижено търсене, ограничено кредитиране и забавяне в икономиката.

Пазарът на имоти бе един от най-тежко засегнатите от рецесията в световен мащаб, като хотелиерският сектор също не прави изключение. Броят на туристите намалява, бизнесите свиват своите бюджети за пътуване, което води до преоценка на плановете за експанзия и развитие на хотелиерските вериги.

При тази ситуация обаче някои вериги предприемат алтернативни модели на развитие, които им помагат да продължат стратегията си за развитие на бизнеса.

Bloomberg дава пример с веригата InterContinental (IHG), която управлява 4200 хотела в цял свят с марките Holiday Inn, Crowne Plaza и Staybridge Suites.

Компанията цели да се възползва от спада в пътуванията и жилищното строителство, причинени от рецесията, пише изданието.

Тази година компанията смята да отвори 400 хотела, като предвижда съвместна работа със строителни предприемачи за преустройството на жилищни сгради, спрени поради кризата.

„Операторите на хотели стават все по-креативни в опитите си да се възползват от възможностите по време на икономически спад“, казва Патрик Шолс, главен анализатор в FBR Capital Markets & Co. Inc.

В момента IHG работи по реконструирането на банка в Нашвил, Тенеси, в хотел от марката Indigo, който ще бъде отворен през август.

Наред с това обаче компанията казва, че е отложила три проекта за изграждането на луксозни хотели поради липса на финансиране.

„Отчитаме забавяне или почти спиране на луксозните проекти“, казва Джим Анхът, директор Развитие на проекти в компанията.

IHG е започнала да преосмисля своите модели на работа за различните марки хотели, за да подобри нормата на печалба. За първото тримесечие тя отчете спад в приходите си от 56% поради по-малка заетост и понижени цени.

Въпреки това компанията, която продаде повечето от имотите си през 2006 г., за да се концентрира върху управление на хотелите и продажбата на франчайз, се справя по-добре с кризата от някои от своите конкуренти, казва Шолс. Акциите на компанията отчетоха ръст от 29% от началото на годината в сравнение с повишение от 4,8% на индекса за туристическата индустрия FTSE 350.

Сред мерките за оптимизация на разходите, които компанията е предприела, са охлаждане на водата в басейните с няколко градуса, за да се пести от режийни разходи. Освен това компанията може да освободи и някои от пиколата в хотелите си.

Бизнес пътувания

Според Анхът спадът в пътуванията в глобален мащаб ще доведе до повишен брой придобивания в хотелиерския сектор, тъй като инвеститорите ще целят да придобиват активи на атрактивни цени.

„Значително количество капитал се натрупа в индустрията, докато инвеститорите чакат евтини възможности за купуване“, казва той. „(Ниските) цени няма да продължат много дълго. Качествените активи ще се купят много бързо.“

„Онези хотелски оператори, които инвестират по време на спада, ще спечелят пазарен дял и ще изпреварят конкуренцията, след като веднъж излезем от този цикъл на спад“, казва Джон Мъркин, директор на хотелите Holiday Inn в Северна и Южна Америка.

Отново в отговор на затруднения климат на пазара IHG е позволила на някои от своите франчайз партньори да отложат с една година някои от работите по завършване на хотелите си като закупуването на телевизори с плоски екрани за стаите.

Според Анхът пътуванията ще се увеличат това лято, което ще повлияе положително особено на хотелите в средния ценови сегмент.

„Има много хора, които смятат, че за тях е изконно право да ползват лятна отпуска“, казва той.

Според доклад на PKF Hospitality Research приходите на една хотелска стая, индикатор за цените и заетостта на хотелите, ще достигнат своето циклично дъно през третото тримесечие на годината.

„Добрата новина е, че дъното на сегашния цикъл за американския хотелиерски сектор ще настъпи скоро“, казва Марк Уудуърт, президент на PKF. „Лошата новина е, че 2009 г. ще бъде най-слабата в историята за хотелиерската индустрия на страната, а 2010 г. също ще бъде разочароваща“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:30 | 09.09.22 г.
fallback