Немската компания за имоти Prime Development обяви, че планира да инвестира 1,5 млрд. долара в строителство на търговски молове в Турция.
Първите две инвестиции в южните градове Антакия и Искендерун, на обща стойност 350 млн. долара, ще бъдат направени в рамките на една година, допълват от компанията, цитирани от Ройтерс.
През последните няколко години търговски молове се появяват из цяла Турция с изключително бързи темпове, защото чуждестранните инвеститори са привлечени от голямото и младо население на страната от над 70 млн. души.
От консултантската компания в сектора на имотите Savills посочиха в свой доклад, че въпреки че Турция не е имунизирана срещу икономическите затруднения от Западна Европа, страната остава привлекателна за международните търговски вериги, които се опитват да навлязат в Източна Европа и Азия.
След пристигането на ключови модни марки като C&A, Tommy Hilfiger, Accessorize, Zara, Mango и Gap, от Savills казват, че щатската компания за електрически уреди Best Buy и френската верига от типа „Направи си сам“ Leroy Merlin също се готвят да отворят първите си магазини.
Според Savills средната доходност за търговски площи в Турция е нараснала с 25 базисни пункта на тримесечна база през първото тримесечие на 2009 г. Доходността от първокачествените площи е 7,75% и стига до 8,75% за вторични имоти.