fallback

Пикадили: Проблемите с паркирането в моловете намаляват оборота ни с 30%

Клиентите губят много време, за да намерят място за паркиране в пиковите часове, казва изпълнителният директор на веригата Стефан Косев

15:18 | 23.02.09 г.
Автор - снимка
Създател

Ако ги нямаше проблемите с паркирането в моловете в София и огромните опашки, бихме могли да направим 30% повече оборот, каза по време на конференция за имоти изпълнителният директор на веригата супермаркети „Пикадили“ Стефан Косев. По думите му клиентите губят много време, за да намерят място за паркиране през пиковите часове на деня, когато хората пазаруват.

Той каза, че в Мол Варна също има „казуси при паркирането“, като наред с това пет етажа трудно се отдават под наем и са прекалено много за такъв тип търговски център.

„Еуфорията в началото беше много висока и цените растяха всеки ден. Така или иначе каквото и да купиш, утре ще го продадеш по-скъпо“, коментира той големия брой проекти за търговски центрове.

Той каза, че целият сектор е бил обхванат от тази еуфория и от ентусиазма на чуждестранните инвеститори, някои от които определяли като „недалновидност“ това, че не можем да приемем, че в някои от по-малките градове може да има три мола.

Клиентите и наемателите в началото също са били свръхоптимистично настроени относно моловете, обяснява той.

„Някои (наематели) изтърваха влака за първите молове и побързаха да подпишат в другите молове“, казва той, като добавя, че за някои търговски обекти в центровете е имало наематели (включително и Пикадили), които са наддавали, за да наемат конкретен обект.

Сега ситуацията е значително променена. Някои молове все още имат желаещи наематели, като според Косев не винаги гледат в перспектива, а избират наематели, готови да плащат по-високи наеми, без да има гаранция, че ще могат да ги плащат и след няколко години. От друга страна, има и молове, които имат финансиране, но нямат наематели. Той обяснява, че цените на наемите са на нива отпреди кризата, а ситуацията за много търговци сега е променена и те нямат достатъчно клиенти. Това е и една от причините за стачката в Мол Варна, казва той.

„Видяхме финансовата криза, вече криза на инвестициите, но не сме видели още кризата в населението, което ще спре да пазарува, когато тя настъпи“, каза още Косев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:51 | 23.02.09 г.
fallback