fallback

Идва ли краят на „офисните“ брокери на имоти?

Над 80% от купувачите на жилище във Великобритания вече използват интернет, за да изберат имотите, които желаят да купят

15:00 | 18.02.09 г.
Автор - снимка
Създател

С революцията на новите технологии, стремежа на бизнеса да оптимизира разходите и с промяната на нагласите на потребителите, компаниите за имоти по света също целят да отговорят на тези нови тенденции и да се адаптират към новите условия за работа.

С нарастването на броя на клиентите, които използват интернет, за да търсят желаното от тях жилище, една група брокери е убедена, че подходът „без офис“ е ключът към бъдещия успех, пише анализаторът на пазара на имоти Греъм Норууд, цитиран от Guardian.

С продължаващия спад на жилищния пазар, който все повече затруднява работата на представителите на сектора, една от големите вериги брокерски агенции във Великобритания тества нов подход, който може да доведе до съществена промяна в начина, по който купуваме и продаваме жилища, пише той.

Веригата от агенции Hunters, специализирани в продажбата на жилищни имоти, има 24 клона в страната и в момента набира 700 нови служители. Те обаче няма да работят в някои от клоновете, а ще бъдат „мобилни брокери“ на територията на цялата страна и ще работят от своите автомобили и от вкъщи.

„Това ще бъде по-добре информирана и по възможност по-евтина услуга за клиентите“, казва управляващият директор на Hunters Кевин Холинрейк. „Всеки брокер ще отговаря за малък набор от не повече от 5 хил. имота“, обяснява той, като добавя, че брокерите ще бъдат много добре информирани за всичко, което се случва в техния район и ще знаят всеки дом, който се продава в квартала.

Компанията вече е тествала тази стратегия и твърди, че тя е успешна. Hunters изискват комисиона от 1,71% при продажбите, което е по-високо от средния размер в Северна Англия, но е по-ниско за южната част на страната. „Нашите брокери ще имат по-ниски оперативни разходи, затова могат да отразят това във взаимоотношенията си с продавачите под формата на по-ниски комисиони“, обяснява Холинрейк.

„Заобикалянето“ на брокерите в офисите, разбира се, не е изцяло нова идея, пише Норууд. По данни на Националната асоциация на брокерите на имоти над 80% от купувачите вече използват интернет, за да изберат имотите, които желаят да купят.

Джеймс Уайтхед работи като брокер в своя офис в продължение на 30 години, но през 2007 г. пренася целия си бизнес в интернет. Неговият уебсайт предлага виртуални огледи, представя скици с разположението на помещенията в продаваните имоти, карти с местоположението на имота от Google Earth, брошури и др. Той се среща с купувачите и продавачите единствено в самите имоти и разчита изцяло на интернет и на лична комуникация с клиентите. Той казва, че спестява около 40 хил. паунда разходи, свързани с офиса, на година.

От Hunters казват, че новите подходи в начина на работа на брокерите ще доведат до по-ниски комисиони и може да се сложи край на „рестриктивните практики“ на брокерите, които обявяват в интернет страниците си оскъдна информация за имотите, защото искат да накарат клиентите си да посетят офисите им, където те може да размислят и да решат да купят някой по-скъп имот.

„Тези времена свършиха“, казва Холинрейк. „Технологията означава, че нямаме нужда от тях (от офисите) и по-важно - клиентите не ги искат. Те искат нещо по-лично и ефективно. Това е бъдещето на купуването и продаването“, смята той.

Още по темата:

Портрет на брокера на имоти от бъдещето

Интернет се превръща все повече в инструмент за продажба на имоти 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:14 | 03.09.22 г.
fallback