fallback

Откриха Retail Park Plovdiv, търговците невъзмутими пред кризата

Определеният като първи търговски парк у нас бе отворен в края на миналата седмица

15:37 | 16.12.08 г.

Наемателите в открития в края на миналата седмица търговски парк Retail Park Plovdiv, определян от инвеститорите като първия по рода си проект у нас, като цяло изразиха оптимизъм за бъдещата си дейност по време на проведена днес пресконференция по повод отварянето на обекта. Докато фирми от различни сектори по света, а и в България, обявяват съкращения на персонала и свиване на производства, присъстващите на днешното събитие търговци демонстрираха увереност, че ефектът от световната криза щe ги подмине. 

Като достатъчно добре подготвени, за да се справят с него, се самоопределиха веригите DM, Sprider, Sport Depot, Пикадили, Happy, Martineli - част от микса от наематели в парка, изграден с инвестиция на Landmark.

От веригата за спортни стоки Sport Depot заявиха, че поради високия ценови сегмент, в който се ситуират, ефектите от кризата едва ли ще се почувстват в тяхната дейност. От компанията запазват плановете си за заложените инвестиции за 2009 г. и добавят, че ръстът в продажбите им за този сезон в сравнение с миналогодишния е 40-50%. Sport Depot е имала планове да отвори пет нови магазина, но е успяла да открие четири. Управителят на компанията Красимир Цонов сподели, че не кризата ги плаши, а неблагоприятното за бизнеса метеорологично време, което препятства продажбите на ски.

От дебютиращата в България дрогерийна верига DM пък обясниха своя „имунитет“ към кризата не с луксозни стоки, а със своята млада възраст. По думите на Валентин Василев от DM полето за експанзия на компанията е голямо и предлага множество възможности през следващата година. Компанията оперира дрогерийни магазини с козметика от среден ценови клас. DM предвижда отваряне на 50-70 магазина в големите градове в рамките на пет години. Планът е да се отварят по около 10 магазина годишно, а изискване за площта на обектите е около 400 кв. м. Василев обаче каза, че целевите градове още не са определени.

От мебелната верига Martineli признават, че засега няма признаци на забавяне в дейността им въпреки прякото им взаимодействие с най-сериозно засегнатия пазар – този на имотите. Компанията разчита, че дългосрочните договори, които е сключила, ще й помогнат да прескочи кризисния натиск. Като превантивна мярка компанията все пак предприема реорганизация и оптимизация на разходите.

За първи път в Пловдив стъпва и хранителната верига Пикадили. Според нейния представител Николай Николов веригата е в позицията на „богопомазаните“, защото последна ще бъде засегнатa от кризата.

Освен това празничния шопинг спринт ще предпази магазините им от главоломни спадове, смята Николов. Той добавя, че маркетинговите активности, които те развиват, са насочени към затвърждаване на потребителската лоялност независимо от конюнктурни фактори, какъвто е кризата.

Друг наемател в парка е Bulgarche Music Cafe, което е част от веригата заведения за хранене Happy. Заведението има за цел е да популяризира съвременната българска поп и рок музика. От Happy коментираха, че напоследък се наблюдава отлив на посетителите в заведения, но според тях това се обяснява с празничната треска и приготовления.

Retail Park Plovdiv е разположен на терен от 42 650 кв. м и обединява две сгради с разгърната застроена площ от 26 400 кв.м и паркинг за 450 автомобила. Размерът на инвестицията е над 21 млн. евро.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:24 | 13.09.22 г.
fallback