LVMH, най-големият играч на световния пазар на луксозни стоки, се отказа от проекта си да отвори огромен магазин в Токио на фона на усещащото се вече влияние на световната икономическа криза върху висшата мода и модната индустрия като цяло.
Френската група сложи край на преговорите, отнасящи се до отварянето на магазин в елитния квартал Гинза в сграда, чието строителство трябваше да бъде завършено до 2010 г. Това е заявил пред Ройтерс говорител на предприемача, започнал проекта.
От LVMH потвърждават за спирането на плановете си, но не предоставят повече подробности. Компанията предвиждаше инвестиция в 10-етажен търговски център с ресторант, за да отговори на нарасналото търсене на луксозни стоки в Япония. Но докато през май луксозните марки все още очакваха добри резултати, като се считаше, че супербогатите няма да спрат да харчат дори и по време на криза, настроенията в края на годината започват да се обръщат с нарастващото влияние на кризата по света.
Все пак компанията не спира развитието си и гледа в перспектива, като само преди няколко дни обяви закупуването на луксозна марка шампанско. Чрез подразделението си Moët Hennessy групата закупи фирмата Montaudon, за да засили дейността си в сектора на вината и спиртните напитки. Транзакцията, чиято стойност не бе уточнена, позволява да се разшири досега предлагания асортимент шампанско - Dom Pérignon, Moët & Chandon, Veuve Clicquot Ponsardin, Krug, Ruinart и Mercier.