fallback

Турско-корейска компания ще строи тунел под Босфора за над 1 млрд. долара

Тунелът, чиято дължина ще бъде 14,6 км, ще има двулентово двупосочно движение, организирано на две нива

12:05 | 05.12.08 г.
Автор - снимка
Създател

Истанбул избра изпълнителя на проекта за нов подводен тунел, който ще свързва европейската с азиатската част на града под Босфора, съобщават турските медии.

Проектът ще бъде на стойност над 1 млрд. долара и ще бъде реализиран за 4-5 години от турско-корейско смесено дружество.

По информация на турското издание Hurriyet пък стойността на проекта е 1,75 млрд. долара, като това е най-големият проект в Турция, който се провежда по метода „строеж-експлоатация-предаване”.

Тунелът, чиято дължина ще бъде 14,6 км, ще има двулентово двупосочно движение, организирано на две нива, като някои отсечки ще излизат над земната повърхност.

Капацитетът му ще бъде за 75 хил. превозни средства дневно, които се очаква да облекчат трафика по двата моста над Босфора.

Строителството се очаква да започне през първото тримесечие на 2009 г.

Компанията изпълнител ще оперира съоръжението, през което ще могат да преминават само лекотоварни автомобили, в продължение на 30 години.

В момента под Босфора се изгражда и железопътен тунел, чието строителство започна през 2004 г. Когато бъде завършен през 2012 г., това ще бъде най-дълбокият подводен „потопен” тунел.

Първият подводен тунел в света е открит през 1972 г. в Хонконг. Тунелът Seikan в Япония се смята за най-дългият в света тунел, преминаващ под водната повърхност. Общата му дължина е 53,85 км, като 23,3 км от тях са под водата. Тунелът, който свързва Франция с Великобритания под Ла Манша, обаче има по-дълга подводна отсечка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:17 | 21.08.22 г.
fallback