fallback

Инвеститорът в мол в Бургас ZBS може да вложи 200 млн. евро в проекти у нас

Проектите ще бъдат с подобна концепция на този в Бургас и ще бъдат реализирани в по-малки градове, където пазарът все още не е наситен

09:00 | 05.12.08 г.
Автор - снимка
Създател

Британско-българската инвестиционна компания ZBS ООД, която планира да изгради първия открит мол (open air mall) в България, смята да инвестира общо до 200 млн. евро в проекти в България, каза за Investor.bg нейният управляващ директор Дейвид Кауърд.

Проектите, които ще бъдат с подобна концепция на този в Бургас, ще бъдат реализирани в регионалните градски центрове, където пазарът все още не е наситен. От компанията са избрали Хасково и Пазарджик за своите следващи проекти, където вече са придобили терени.

Относно мола в Бургас, в който ще бъдат инвестирани около 30 млн. евро, Кауърд обясни, че вече е осигурено част от финансирането от страна на инвеститорите. Компанията ще разчита и на банково финансиране за около 60-65% от сумата за проекта, което обаче „няма да ни трябва поне до средата на 2009 г.”. В момента ZBS преговаря с българското подразделение на чуждестранна банка. Водят се преговори и с българска компания, която да поеме управлението на мола, който има около 300 хил. потенциални клиенти. Все още не е избрана компания строител.

По думите на Дейвид Кауърд едно от предимствата на трудната ситуация на пазара е, че строителните компании, които до преди няколко месеца са били много заети, сега са станали по-гъвкави и склонни да приемат различни условия. ZBS очаква и да успеят да договорят по-добра цена за строителството в сравнение с преди.

Той каза, че компанията би обмислила евентуална продажба на проекта в даден момент, когато потенциалните цени на такива имоти се увеличат.

Относно прогнозираните приходи за наемателите Кауърд заяви, че те могат да очакват около 3-4 хил. евро от кв. м търговска площ на година.

Според него на пазара на търговски площи в София и Варна вече има прекалено много обявени проекти за търговски центрове, а и цените на терените са прекалено високи. От друга страна, Бургас е ограничен географски от водата, която заобикаля града, и няма много възможност за териториално разрастване на пазара.

Той обаче вярва в потенциала за развитие на търговския сегмент в България. Кауърд цитира проучване на консултантската компания King Sturge, която е поела отдаването под наем на търговските площи и която наскоро отвори офис в София. Според него България е в топ 10 на страните от Европейския съюз по отношение очакван ръст на търговията на дребно. Той каза, че българите се очаква да харчат 10 млрд. евро повече през 2018 г. отколкото сега.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:25 | 28.08.22 г.
fallback