fallback

Предлагат изграждане на паркинги със 17 хил. места над реките в София

Инженери планират общо 72 надземни паркинга по речните корита в столицата

14:08 | 01.12.08 г.
Автор - снимка
Създател

По коритата на реките Владайска и Перловска в столицата могат да бъдат изградени 72 надземни паркинга с общо 17 хиляди паркоместа, смятат инженерите Божидар Крапчев и Любомир Ташков, автори на проекта, които са работили като проектанти и строители към Столична община.

На представянето на проекта си двамата посочиха, че за финансирането на строителството може да се кандидатства по европейски програми.

Според тях досегашното строителство на подземни гаражи е неефективно, в сравнение с това на надземни, поради по-високата му цена - 2,5 пъти, както и заради високите подпочвени води, които има в София.

С този проект се спестяват средства за обезщетяване на собственици на земя, на която би бил построен един подземен паркинг, каза Любомир Ташков, цитиран от БТА. Безпочвени са твърденията на еколозите, че речните корита не може да се застрояват, тъй като по тях се извършва естествената вентилация на въздуха в столицата, заяви той. Според него освобождаването на заетите сега територии от автомобили пред междублоковите пространства и по улиците ще реши екологични проблеми и проблемите с шума. Ташков посочи, че е възможно покривите на предлаганите за изграждане до шестетажни съоръжения да се озеленят или за атракционни заведения.

По думите на Крапчев вече 12 години двамата автори на проекта не са открили начин да ангажират вниманието на Столичната община с идеята си за освобождаване на града от паркираните автомобили. До момента по този проблем общината работи само с рестрикции, посочи Крапчев. Освен екологичните организации към проекта забележка са имали и от Националния институт за паметниците на културата, според който поречията на реките са колективен паметник на културата, заяви Крапчев.

Аргумент в полза на надземното строителство на паркинги над речните корита е техният капацитет - при подземните максималната дълбочина е на две нива, докато надземните могат да имат и шест, посочи още Крапчев.

Божидар Крапчев е работил в Инжстрой - София като главен технически ръководител, главен инженер, директор на управление и генерален директор, а Любомир Ташков е работил в КИП Софпроект, като е заемал длъжности от проектант до главен директор.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:42 | 07.09.22 г.
fallback