fallback

Щатските молове се научиха да генерират приходи от празните площи

Иновативни компании започват да използват незаетите площи за рекламни цели

15:30 | 22.10.08 г.

Въпреки че губят наематели заради влошаващите се икономически условия, моловете и търговските центрове в САЩ поне печелят нещо друго – повече рекламно пространство, пише Wall Street Journal.

През последните седмици няколко компании са сключили сделки за поставяне на реклами върху нарастващия брой празни витрини в щатските молове и търговски центрове.

Тежките времена за моловете добавиха ускорение към нововъзникващия бизнес с реклама в тях. Един от неговите най-бързо растящи сегменти е този с витрините. Нивото на незаетост в щатските молове тази година достигна най-високите си нива от най-малко седем години и вероятно ще продължи да се увеличава през следващата година, прогнозират от компанията за проучвания в сектора на имотите Reis Inc.

Така на фона на затворени магазини и фалирали търговски вериги някои предприемчиви компания предлагат на собствениците на молове начин да извлекат приходи от празните си площи.

Създадената през 2005 г. от бостънския предприемач Адам Дел WindowGain Inc. разполага множество прожектори в празен магазин, които прожектират образи навън върху външните витрини на магазина. Прожекторите дават възможност да се въртят до шест 10-секундни видеореклами върху една повърхност.

Друга компания - Inwindow Outdoor LLC, създадена през 2002 г. от нюйоркския интернет предприемач Стив Бирнхак, предприема по-стратегически подход, като разпъва винилови слоеве с висока чувствителност върху повърхността на външните витрини на празни магазини. Компанията предлага както стандартни отпечатани изображения с най-различни размери, така и интерактивна реклама, също чрез прожектиране.

И двете компании са относително нови, но бързо печелят привърженици. Този месец например само Inwindow е подписала договори да разположи реклами върху витрините на празни магазини в над 50 мола и търговски центъра.

Собствениците на молове нямат какво да губят от предложението на подобни компании. Inwindow им плаща месечен наем от между 1000 и 8000 долара в зависимост от размера на рекламата и потока от минувачи. WindowGain плаща между 2500 и 8500 долара на месец, плюс между 10% и 30% от приходите от рекламодателите.

Единственото притеснение за собствениците на молове е, че рекламодателите обикновено искат сигурен договор за период от между 30 и 60 дни, в който може да се появят кандидати да наемат магазина.

Досега рекламирането в молове се възприема предимно като странична дейност. Това обаче не пречи на собствениците на търговски центрове да се рекламират като по-ефективна алтернатива на традиционните медии.

Например от Simon Property Group, най-големият американски собственик на молове по брой обекти, посочват, че посетителите прекарват в неговите над 300 мола средно между 78 и 84 минути на посещение. При това не пренебрегват рекламите, както правят, докато гледат телевизия, твърдят от компанията. „Те са дошли да купуват и се предразположени да пробват“, коментира маркетинг мениджърът на компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:35 | 26.08.22 г.
fallback