Втората по големина верига супермаркети в Русия - ОАО „Магнит“, отваря по един магазин в страната на всеки 27 часа, за да отговори на търсенето, и може да реализира рекордни продажби на стойност 5,5 млрд. долара тази година, казва нейният създател Сергей Галицки, цитиран от Bloomberg.
Магнит притежава предимно магазини за пазаруване на по-ниски цени.
Компанията планира да отвори 320 нови обекта тази година, което е част от двугодишна експанзия на стойност 1,5 млрд. долара, обяснява Галицки.
Веригата възнамерява също да отвори 13 хипермаркета, за да конкурира немската Metro, френската Groupe Auchan и базираната в Санкт Петербург Лента.
„Можем да продължим да откриваме магазини в 500 до 600 града, защото пазарът е далеч от насищане“, твърди 41-годишният милиардер, който е също и изпълнителен директор на компанията. По думите му продажбите вероятно ще нараснат с около 50% през 2008 г. и компанията може да изплати първия си дивидент през 2010 г. или 2011 г.
Галицки открива първия си магазин през 1998 г. Десет години по-късно има над 2300 обекта и състояние от 2,2 млрд. долара по данни на Форбс.
Магнит се развива в нишата на малките градове, където няма конкуренция, обясняват анализатори от Москва.
Галицки обяснява, че засега не се притеснява да не загуби пазарен дял заради чуждестранните конкуренти заради „административни бариери“ в Русия. „Русия има своите специфики, като например регистрацията на парцелите, което затруднява чуждестранните компании при навлизането им в малките градове, казва той.
Сред търговските вериги, които обявиха планове за експанзия в Русия, са Wal-Mart и Carrefour. Средната месечна заплата в страната се удвои за последните три години до 17 500 рубли (712 долара).