Високите цени на горивата и загрижеността за опазване на природата кара все повече купувачи на жилища в САЩ да се интересуват от квартали, подходящи за придвижване с колело, пише The Wall Street Journal. Съобразявайки се с търсенето на пазара, много брокери на недвижими имоти започват да заменят костюмите си с екипировка за колоездене и да развеждат клиентите си на огледи на две колела вместо на четири.
Брокери в много части на САЩ предлагат обиколки за огледи на жилища с велосипеди.
Благодарение на факта, че предлага такава услуга, Крек Дела Пена от Murphys Realtors Inc в Масачузетс например получава запитвания от страна на нови клиенти всяка седмица. Около половина от сключените от него 18 сделки през изминалата година са се осъществили благодарение на това, че е предлагал жилища в близост до велосипедни алеи.
По думите на друг брокер 20% от сделките, при които е бил посредник, са били резултат точно на огледите на две колела.
Докато много от потенциалните купувачи се включват в подобни обиколки само за удоволствие, други наистина желаят да ограничат всекидневното шофиране. Броят на хората, които използват велосипеди, за да стигнат до работното си място, се е увеличил с 28% от 2000 до 2006 г. Велосипедната индустрия в САЩ също отбелязва ръст, като продажбите в нея са възлезли на 5,4 млрд. долара през 2007 г. спрямо 4,7 млрд. долара през 2001 г., сочи проучване.
Таргетирането на велосипедистите е нов маркетингов инструмент на пазара на недвижими имоти, който в момент изпитва сериозни трусове. През юни продажбите на съществуващи жилища са се понижили с 15,5% на годишна база, сочат данни на Националната асоциация на брокерите на имоти (NAR).
„Не е тайна, че карането на велосипед е най-ефективният начин за намиране на апартамент в този град“, коментира Дани Дейвис, един от топ брокерите на нюйоркската агенция Citi Habitats.
Въпреки това извън централните градски части, огледите на колела може да отнемат прекалено много време, което означава, че агентите могат да обиколят най-много един квартал за ден. Освен това винаги има опасност клиентът да се нарани, да спука гума или да счупи верига. Тези обиколки са немислими по време на зимния период в северните части на страната.
Според някои агенти използването на този вид транспорт би уронило техния професионализъм, тъй като видът им след такива обиколки не прави добро впечатление на клиентите и това би застрашило имиджа на компанията за недвижими имоти.