fallback

"Петзвездни удобства" за наемателите на ваканционни имоти в САЩ

Ожесточаващата се напревара за привличане на наематели кара наемодателите да предлагат все повече екстри

13:52 | 13.06.08 г.

Пухкави халати. Фино спално бельо. Плазмени телевизори. Автентични картини. Звучи като екстри на луксозен хотел. Но това лято все повече от собствениците на ваканционни имоти в САЩ предлагат подобни удобства на своите наематели, съобщава The Wall Street Journal.

Заради ръста в непродадените ваканционни имоти, което увеличава предлагането на пазара на наемни площи, ожесточаващата се надпревара за привличане на наематели, кара наемодателите да захвърлят позастарелите прибори, окъсаните чаршафи и продънените дивани, пише изданието.

Наемателите на ваканционни имоти са приятно изненадани от всички екстри като джакузи с вход за iPod-слушалки, кожени дивани, многофункционални DVD-плейъри и всякакви други форми на лукс.

Продажбите на ваканционни жилища миналата година са намалели с почти 31%, до 740 хил., в сравнение с предходната година, което се дължи на повече от троен спад в продажбата на жилища за постоянно пребиваване, сочи годишно проучване на Националната асоциация на брокерите на недвижими имоти в САЩ.

Предлагането в популярните дестинации значително се е повишило през периода февруари-април, през който наемната дейност е най-висока, в сравнение със същия период миналата година. Изданието цитира проучване, според което 60% от представителната извадка от компании, които управляват имоти под наем, отчитат значително процентно увеличение в наличността през изминалите 12 месеца до април.

Семейство Шира са собственици на имот край плажа, които полагат усилия да привлекат наематели. През март 2007 г. семейството купува четиристаен имот до океана в Калифорния за 3,55 млн. долара с идеята да го задържи за известно време и след това да го продаде. Но впоследствие пазарът на недвижими имоти в южната част на Калифорния се влошава и те решават да отдават имота под наем.

Като конкурентно предимство пред останалите ваканционни имоти на пазара, семейството решава да предложи ново обзавеждане и други нововъведения на стойност 500 хил. долара. „Искахме същото качество както при петзвезден хотел“, казват Шира.

Преди седем месеца те започват да предлагат имота за 40 хил. долара на месец през пика на сезона. Стратегията им проработва, имотът е резервиран за почти целия сезон. Но поради икономическата криза все повече конкуренти започват да предлагат под наем ваканционните си жилища, което затруднява привличането на клиенти дори и с всичките екстри. Семейство Шира наскоро намаляват наема с повече от 20%, като признават, че едва покриват разходите си.

Според някои от собствениците обаче всички тези екстри разглезват наемателите. Въпреки цялото си старание да осигури на наемателите всякакви удобства, семейство от Тисли, което притежава ваканционен имот в Орегон, е разочаровано от оплакванията, които намират в книгата за коментари на гостите, в която някои наематели се оплакват от евтино вино и други неща в същия дух. Освен това наемателите се опитват да се пазарят за по-ниска цена, което не е оправдано при сегашните условия на пазара, смятат някои собственици. Често срещани са случаите, в които наемателите отмъкват вещи, принадлежащи на ваканционното жилище.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:29 | 21.08.22 г.
fallback