fallback

Starbucks се разширява в Европа със 150 нови заведения

Европейската експанзия е част от плановете на компанията да компенсира забавянето на пазара в САЩ

11:30 | 12.06.08 г.
Автор - снимка
Създател

Американската верига кафенета Starbucks смята да разшири присъствието си в Европа и да отвори 150 нови заведения през следващите три години, пише Wall Street Journal. Новите обекти ще бъдат отворени на летища и железопътни гари във Великобритания, Франция и Германия.

Европейската експанзия е част от плановете на компанията да компенсира забавянето на пазара в САЩ чрез развитие на международните пазари.

По-рано този месец Starbucks отвори първото си кафене в Аржентина съвместно с мексикански партньор.

Плановете за разширяване в Европа представляват най-мащабното лицензионно споразумение на компанията извън САЩ и според изданието ще тестват вкуса на европейците към подобен вид заведения.

„Тези три страни са само началото на нещо, което смятам, че представлява по-голяма възможност“, казва Хауърд Шулц, изпълнителен директо на компанията. „Досега на бяхме толкова агресивни, защото източниците и фокусът на компанията бяха главно бизнесът в САЩ“.

Споразуменията се сключват с британската верига хранителни заведения SSP, която оперира три кафенета Starbucks на летища във Великобритания, както и заведения Burger King и Pizza Hut.

През ноември Starbucks обяви спад на потока от клиенти към някои от най-установените си обекти в САЩ, като тази тенденция се задълбочава, пише изданието.

За разлика от други подобни вериги Starbucks не оперира на принципа на франчайз. В стратегически случаи тя сключва лицензионни споразумения с компании, които притежават имоти и обекти на ключови локации, като летища, гари, университети болници, до които компанията не би имала достъп.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:29 | 23.08.22 г.
fallback