fallback

Турският пазар на търговски центрове все още неразвит

Почти половината от турските провинции все още нямат нито един модерен търговски център

16:14 | 25.04.08 г.
Автор - снимка
Създател

Въпреки динамичното развитие на пазара на търговски центрове в Турция през последните две години предлагането на него все още е недостатъчно в сравнение с европейските стандарти, сочи проучване на консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL).

Докато Истанбул все още е основната дестинация, на която се развиват тези проекти, според JLL второстепенните градове все още са неразвити, като почти половината от турските провинции все още нямат нито един модерен търговски център.

Интересът на чуждестранните инвеститори към пазара продължава да бъде силен, като много от световните луксозни марки са влезли на пазара през 2007 г. Наред с тях редица от големите международни търговски вериги са обявили планове за разширяване към турския пазара през 2008 г. и следващите години.

Сред тях са веригата за електроника Darty, която наскоро обяви, че ще отвори пет магазина в Турция тази година, докато Tesco смята да отвори 100 магазина в страната през следващите пет години.

Въпреки че турската икономика също показва признаци на забавяне, JLL отбелязва, че ръстът й се очаква да остане по-висок в сравнение с развитите страни.

Повишената покупателна способност на турските потребители и увеличаващата се средна класа са спомогнали за експанзията на турски и чужди търговски вериги и съответно на новите търговски центрове.

Друг скорошен доклад на JLL посочва, че броят на турските търговски центрове се очаква да нарасне с над 60% през следващите две години. Броят им в страната се е увеличил до 188 през февруари от 33 в началото на миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:46 | 09.09.22 г.
fallback