Френската търговска верига Carrefour съобщи, че възнамерява да превърне имотите във втория си основен бизнес.
Това е част от стратегическия план на компанията, който предвижда частно предлагане на институционални и индивидуални инвеститори на акции на дъщерното дружество Carrefour Property на обща стойност около 1,5 млрд. евро.
За тази цел Carrefour е привлякла експерти в областта на имотите и в момента разработва стратегия за структурата и модела на управление на този бизнес. По информация на компанията тя е в напреднал етап от обособяването на паневропейско подразделение за имоти.
Брутната стойност преди данъци на активите в недвижими имоти на групата е между 20 и 24 млрд. евро, 60% от които влизат в структурата на Carrefour Property.
Миналата година тя съобщи планове за осъществяването на първично публично предлагане (IPO) на дъщерното си дружество за имоти, от което ще запази 20%, а останалите ще продаде под формата на акции на обща стойност около 3 млрд. евро.
В последния си отчет, публикуван миналата седмица, тя съобщи, че засега на бърза с IPO-то и възнамерява да чака по-добри пазарни условия.
Идеята за предлагането беше посрещнато със смесени реакции от страна на анализаторите.
От Standard & Poor's казаха, че това ще има негативен ефект върху кредитния рейтинг на компанията, тъй като тя вече няма да има пълна собственост върху активите си.
От друга страна, от Goldman Sachs определиха този ход като много добър в стратегическо отношение и прогнозираха, че той ще има добро отражение върху цената на книжата на компанията.
Carrefour отчете увеличение в нетните си продажби от 6,8% до 82 млрд. евро за 2007 г.