Австрийската верига дрогерии DM Drogerie Markt подготвя навлизането си на българския пазар през 2009 година, като за целта е в процес на търсене на търговски площи, съобщиха от компанията.
„Имаме желание да разширим пазарната позиция на DM в страните от Югоизточна Европа. Като държава със значителни икономически амбиции, България предлага много добри шансове за развитие и се намира в непосредствено съседство със страни като Сърбия и Румъния, в които вече сме широко представени”, казва Гюнтер Бауер, председател на Управителния съвет на DM Drogerie Markt.
DM развива дейност в Централна и Югоизточна Европа. Започва дейност преди 30 години в Залцбург, Австрия, като към момента има дъщерни предприятия в Унгария, Чехия, Словакия, Словения, Хърватия, Сърбия, Босна и Херцеговина и Румъния.
Асортиментът обхваща около 14 хил. дрогерийни артикула в секторите козметика и уелнес, както и стоки за бебето, фотографията и домакинството, храна за домашни любимци, дребни текстилни изделия и продуктите на Four Seasons.
У нас DM започва търсене на търговски обекти с централно разположение, лесен достъп и достатъчно места за паркиране. Те трябва да бъдат на равен терен и да разполагат с обща площ от около 400 – 450 кв. м, уточняват от компанията.
За финансовата 2006/2007 година DM - Австрия реализира оборот от 1,133 млрд. евро. Само в Централна и Югоизточна Европа оборотът е 617 млн. евро. В рамките на целия концерн, включително DM - Германия, групата достига оборот от 4,15 млрд. евро.
През изминалата финансова година са били открити 50 нови филиала. DM е представен в Унгария с 203 филиала, в Чехия със 123, в Словакия с 64, в Словения с 57, в Хърватия с 93, в Сърбия с 18, в Босна и Херцеговина с 8, а от декември 2007 и с първите три филиала в Румъния.