fallback

Вещаят тежка 2008 г. за агенциите за имоти в Европа

Силната конкуренция и забавящият се пазар се очаква да отсеят част от играчите в бизнеса, най-вече тези, които не се отличават с голям професионализъм

13:27 | 24.01.08 г.
Автор - снимка
Създател

Тази година е възможно множество агенции за недвижими имоти в Европа да бъдат принудени да затворят или да съкратят мрежите си, прогнозира Бернар Кадо, президент на най-голямата агенция във Франция ORPI, цитиран от АФП.
Той дава за пример Испания, която според него е поставила начало на тенденцията - половината от всички офиси за имоти в страната са били затворени през 2007 поради свръхпредлагането на жилища и охлаждането на пазара. Кадо уточнява, че най-засегнати ще бъдат тези, които не са се отличавали с особен професионализъм в работата си до момента.
На това мнение е и Анри Бюзи-Казо, вицепрезидент на агенцията Tagerim, според когото голяма част от работещите в сектора „все още живеят с фантазиите от отминалите славни години за имотите“. Тези времена обаче са отминали и засилената конкуренция и забавящият се пазар ще отсеят някои играчи. „В този бизнес в момента има хора, които изобщо нямат място в него“, казва, от своя страна, Жан Лавопо, изпълнителен директор за Франция на мрежата от агенции Era.
Купувачите днес са много по-внимателни, познават пазара по-добре, защото разнообразието от сайтове за имоти ги улеснява значително при сравняването на цените. Това се отразява в удължаване на времето за сключване на сделка и преговорите за нея. Посредниците пък се налага да бъдат по-активни, технически грамотни, адекватни на променящата се среда и работещи професионално, допълва Бернар Кадо.
Шефовете на големите агенции са единодушни, че на пазара в Европа ще останат само „добрите играчи“, тези, които полагат усилия и отделят нужното внимание на нуждите на клиента, включително и за дребни на пръв поглед неща. Дава се за пример наличието на детски кът в офиса на агенцията за имоти, където родителите могат да оставят детето си, докато се консултират със служител от фирмата, или пък приключването на успешна сделка с отварянето на бутилка шампанско.
От друга страна, пък е необходимо посредникът при сделката да е в състояние да убеди клиента, когато той има нереалистични очаквания от пазара. Така например ако продавачът иска твърде висока цена, е добре от агенцията да са способни аргументирано да му обяснят каква е реалната сума, която може да получи за имота си в срока, в който последният се очаква да бъде продаден.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:31 | 08.09.22 г.
fallback