fallback

Близо 90% от британските инвестиции в имоти в чужбина са в Европа

Най-голям дял от сделките се държи от традиционни западни пазари, сред които Италия, Испания, Португалия и Франция

17:09 | 13.11.07 г.

Близо 90% от всички в имоти в чужбина, собственост на британски инвеститори, са в рамките на Европа, сочи проучване на Holiday-Rentals, цитирано от aboutpropety.co.uk.

Северна Америка и Карибските острови са следващите по популярност инвестиционни дестинации, като формират съответно 5,2 и 1,5 процента от всички британски имоти извън страната.

В Северна Америка Флорида продължава да бъде най-популярната дестинация сред британските купувачи, като 89% от насочилите се към региона избират имот в „Слънчевия щат“.

Подобна е ситуацията на Карибите, като на пазара доминира Барбадос. Около 49% от купувачите с интерес към региона се насочват към него. Островите Сейнт Лусия, Антигуа и Барбуда, Тринидад и Тобаго и Аруба са също често избирани сред карибските инвестиции, като формират съответно 9%, 8%, 7% и 6% от продажбите съответно.

Европа обаче категорично продължава да доминира сред външните за Великобритания инвестиционни пазари, сочат данните.

Най-голям дял от сделките се държи от традиционни западни пазари, сред които Италия, Испания, Португалия и Франция, но развитието на авиосектора започва да измества вниманието на изток.

Нововъзникващите пазари на имоти в България и Хърватска се рекламират като „следващия голям удар“ от редица експерти, където развиващият се туристически сектор и вероятността за високи нива на капиталова печалба привличат инвеститорите. Проучването обаче показва, че истинската „звезда“ в Източна Европа е често пренебрегваната Черна гора. Броят оферти в Holiday-Rentals се е увеличил със 113% за последните 12 месеца, отразявайки нарастване на интереса към пазара.

Силен интерес привличат и Канарските острови и Кипър, които формират съответно 5 и 4 на сто от пазара.

Като райони с потенциал за растеж проучването посочва Гърция, Германия, Малта и Турция, където броят инвестиционни дестинации се увеличава много по-бързо от средния темп за Европа.

Като важни фактори при избора на пазар от компанията препоръчват да се направи добро проучване, като се посети мястото няколко пъти по различно време на годината.

„Продължителността на ваканционния сезон зависи не само от климата. Може да има слънчево време целогодишно, но трябва да се провери и дали има полети извън пиковия сезон, както и отворени ли са целогодишно магазините и местата за забавления и култура. Трябва да се провери и колко авиолинии летят дотам“, коментира Грег Грант, мениджър в Holiday-Rentals.

Извън ключовите региони, Южна Африка, Бали и Тайланд също отчитат ръст на броя оферти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:48 | 07.09.22 г.
fallback