fallback

Инвестират 40 млн. евро в хотел и жилищен комплекс край Пловдив

Инвеститорът засега не смята да финансира проектите чрез борсата, но не изключва такава възможност

14:07 | 16.10.07 г.

Жилищен комплекс, както и петзвезден хотел общо за над 40 млн. евро ще бъдат построени на изхода на Пловдив за Пазарджик, съобщи Радослав Бозуков, собственик на инвеститора - пловдивската туристическа компания Лайпциг-91 АД.
Първият проект, който е в по-напреднала фаза, е свързан със строителство на обществени и жилищни сгради върху 72 декара собствена земя. Оперативното име на проекта засега е “4-ти километър” – това е мястото на изхода към Пазарджик, където се намира собственият парцел на Лайпциг-91.
Сградите с обществени функции, в които ще има офиси на банки и застрахователи, пощенски клон и спортни зали, ще имат обща застроена площ 36 хил. кв. м, а жилищните сгради – 57 хил. кв. м. Проектът има подробен устройствен план, уточнени са параметрите на застрояване и е възможно строителството да започне в средата на 2008 г.
Вторият проект на компанията е за изграждане на 5-звезден хотел на мястото на мотел “9-ти километър”, също собственост на Лайпциг-91. Реализацията му ще започне не по-рано от 2009-2010 г. 
 
За да финансира инвестиционните си намерения компанията започва да преструктурира капитала си. „Разполагаме с няколко терена в Пловдив, които смятаме да продадем и да вложим средствата в проекта “4-ти километър”, поясни Бозуков. Фирмата ще реинвестира печалбата си в новите проекти, но основната част на финансирането ще поемат банките чрез инвестиционен заем.
„Засега не възнамерявам да листвам акции на Българската фондова борса с цел финансиране на двата проекта, но не отхвърлям такава възможност на по-късен етап“, заяви Бозуков.
За последните три години средната печалба на Лайпциг-91 АД е около 500 хил. лв. годишно, а нетните приходи от основната дейност за 2006 г. са 2,5 млн. лв. Темпът на нарастване на приходите е 35% спрямо предходната година, а през 2007 година се очаква ръст от над 25 на сто. Тризвездният хотел “Лайпциг” на фирмата има около 10 на сто дял от сектора в града. През 2006 г. са реализирани 32 хил. нощувки от 20 хил. туристи.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:04 | 12.09.22 г.
fallback