Румънската верига за мебели Mobexpert днес откри първия си собствен хипермаркет у нас, който се намира в столичния квартал „Люлин“.
По думите на Дан Шуку, президент на Mobexpert Group, инвестицията е на стойност 10 млн. евро. Общо 80% от тях са осигурени чрез банков кредит от Alpha Bank.
В новия магазин ще работят около 120 души.
Строителството на сградата е на стойност 8 млн. евро, а останалите средства са вложени в продуктите, които ще се продават.
На въпрос на журналисти Шуку поясни, че това е най-вероятно последният собствен магазин, който веригата ще открие. „Както в Румъния, така и в България вече се строят много молове. Ние смятаме да присъстваме в тях, като ще открием над 20 магазина през следващите години“.
Той допълни, че стратегията за експанзия в периода до 2011 г. предвижда инвестиции от около 40-50 млн. евро.
През юни от компанията бяха съобщили за Investor.bg, че се планират хипермаркети и в други градове на страната, сред които Пловдив и Варна.
Шуку очаква инвестицията от новия хипермаркет да се възвърне след три години. Той коментира, че условията за бизнес у нас и в Румъния са идентични, но тук компанията очаква да е улеснена от факта, че курсът на лева е значително по-стабилен в сравнение с волатилната лея.
„По отношение ниво на икономическо развитие, вкусове, образование и заплащане условията в България и нагласата на потребителите са сравними с тези в Румъния“, каза Шуку. „Ние вече сме една държава. Нашите продукти достигат по-бързо до София отколкото до Клуж в Румъния. Чудя се защо все още няма повече румънски компании в България. Чудя се също защо при обща граница на двете държави от 1 000 км има само един мост над Дунав и какво става с втория“, допълни той.
Според него на българския мебелен пазар има много предлагане на евтини, но не толкова качествени продукти, както и на луксозни, но скъпи стоки. Затова, подобно на Румъния, у нас Mobexpert планира да се позиционира именно в средния ценови сегмент, като цените ще бъдат същите като тези в Румъния.
Mobexpert стартира преди 15 години с трима работници и малък магазин в търговски център, каза Шуку. Днес в компанията работят 4 500 служители, а годишният й оборот е средно около 200 млн. евро.