Американската инвестиционна компания Blackstone обяви намерението си да придобие веригата хотели Hilton за 20 млрд. долара. Blackstone ще предложи цена от 47,5 долара за акция, което е с 32 на сто по-високо от вчерашната цена на затваряне на книжата.
Барън Хилтън, който е син на основателя на компанията Конрад Хилтън, ще получи 990 млн. долара от сделката.
Обемът на сделката е рекорден за хотелската индустрия на САЩ, тъй като веригата Hilton е втора по големина в страната, отстъпваща само на Marriott International Inc.
„Това е класическа сделка за Blackstone – големият обем, класът на придобитите активи, мениджмънтът и марката,“ коментира Майкъл Прале, бивш мениджър на General Electric Real Estate.
Blackstone е компания, която агресивно придобива бизнеси от различни сфери, използвайки дългов капитал. След това паричните потоци, генерирани от бизнеса се използват, за да се върнат кредитите, взети за неговото придобиване. Така, ако калкулираме лихвите, които Blackstone ще плати, сделката възлиза на 26 млрд. долара, според Bloomberg.
Акциите на Hilton вчера се повишиха с 2,18 долара за акция, или с 6,4 на сто, и стигнаха 36,05 долара за ценна книга. Обемът на търгуваните акции на вчерашната сесия бе 7,5 млн. броя, което е двойно повече от средния обем на дневната търговия за последните три месеца.
Blackstone пък, които осъществиха първичното си публично предлагане през миналия месец, увеличиха цената на акцията си с 45 цента до 29,72 долара за акция. Преди закупуването на Hilton Blackstone притежава над 100 000 хотелски стаи в САЩ и Европа.
Веригата Hilton има над 480 000 стаи в целия свят, някои от които са под флага на марки като Waldorf-Astoria и Doubletree.
Първият хотел Hilton отваря врати през 1925 г. в Далас, Тексас. През 1946 г. компанията продава публично част от акциите си, с което финансира придобиването на луксозния хотел Waldorf-Astoria в Ню Йорк през 1949 г. Към момента състоянието на Барън Хилтън се оценява от американското списание Forbes на 1,3 млрд. долара.
Инвестицията на Blackstone става в изключително добър момент за хотелската индустрия. От 2002 г. насам акциите на Hilton и Marriott нараснаха повече от три пъти поради голямото търсене на хотелски услуги в САЩ.
През 2006 г. нетната печалба на Hilton се увеличи с 24 на сто до 572 млн. долара, като приходите на компанията бяха 8,16 млрд. долара.
„В последно време Blackstone беше много агресивен инвеститор в хотелската индустрия“, твърди Робър Лафльор от Susquehanna Financial. „Hilton е изключително добро допълнение към този портфейл“, казва още специалистът.
Сделката е финансирана от Bear Stearns, Bank of America, Deutsche Bank, Morgan Stanley и Goldman.