fallback

До 40 млн.лв. са нужни, за да станат пристанищата в Ахтопол и Царево яхтени

В плана за развитие на пристанището в Поморие се предвижда и възможност за акостиране на неголеми пътнически кораби

16:47 | 29.06.07 г.
Автор - снимка
Създател

Кметовете на общините Поморие и Царево, на чиято територия са пристанищата Поморие, Царево и Ахтопол, представиха днес в Поморие в присъствието на министъра на транспорта Петър Мутафчиев плановете си за развитие на посочените пристанища.

Предвижда се пристанището в Ахтопол освен яхтено, да бъде за пътнически и рибарски кораби. Осъществяването на проекта може да стане както чрез публично-частно партньорство, така и със средства от структурните фондове на ЕС. По предварителни разчети превръщането на пристанищата в Ахтопол и Царево в яхтени ще струва общо между 20 и 40 млн. лв.

Трите пристанища станаха общинска собственост с решение на Министерски съвет от 22 юни.

По думите на министър Мутафчиев идеята е развитието на пристанищата да се обвърже с развитието на морската инфраструктура и по-специално на яхтените пристанища. Той посочи, че яхтеният туризъм не е традиционен за България, но има потенциал и носи високи доходи.

Кметът на Поморие посочи, че в плана за развитие на яхтеното пристанище на града се предвижда да има две зони - едната с граничен контрол, а другата за яхтсмени от България. Предвижда се и възможност за акостиране на неголеми пътнически кораби. Целта е в крайна сметка да се изгради цялостен архитектурен комплекс. Първата част на комплекса, която представлява около 70 на сто, би могла да се изгради за 3 до 5 години и ще струва около 8 млн. долара.

Министър Мутафчиев поясни, че след като трите пристанища вече са общинска собственост държавата не би могла да влага средства в тях чрез държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, но по-нататък може да се търси междинен вариант на сътрудничество.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:47 | 22.08.22 г.
fallback