Анализът не обхваща пазара на имоти в гр. Банско.
На етап „запитвания” разпределението е сходно – 86% от хората, които проявяват интерес към покупка на имот в България, задават въпроси за някакъв тип ваканционен имот (тук спадат не само апартаментите в комплексите, а и еднофамилните къщи на и в близост до морския бряг). 14% от обажданията и запитванията са за имоти в големите градове. Първенството държи Варна, а всеки четвърти пита за апартамент в София. Този процент расте плавно. Прогнозите са все по-често и все по-голяма част от сделките да са точно за такъв тип имоти – луксозни апартаменти в елитни квартали, които се купуват с цел реализиране на печалба от отдаването им под наем.
Чрез интернет се достига до най-голям брой от чуждестранните клиенти (около 83% от всички, реализирали сделка у нас), друг ефективен източник за реклама на имотите в България за изложенията и дейността на посолствата ни зад граница.
„Очакваме все по-голяма част от клиентите ни да се интересуват от имот за живеене, тъй като страната става популярна като добра дестинация, където животът е приятен и евтин”, казва Теодора Жилкова, мениджър на кантората на Адрес в Лондон.
В резултат на това класическите за покупка от чужденци ваканционни имоти постепенно ще отстъпят място на апартаменти в елитни райони или малки къщи в покрайнините на големите градове. Този преход обаче ще отнеме години, коментират експертите от агенцията.