fallback

Япония започна да строи най-дългото трасе за влакове на магнитна възглавница

Новият маглев ще свързва Токио с Нагоя, а строителството на линията ще струва 45,8 млрд. долара

12:06 | 17.12.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

В Япония днес започва строителството на най-дългото в света трасе за скоростни влакове на магнитна възглавница – маглев. То трябва да е готово до 2027 г. и да свързва Токио и Нагоя на основния японски остров Хоншу, предаде агенция ТАСС, цитирана от БТА.

Строителните дейности започнаха с подготовка на изграждането на двете крайни станции - на централната гара в Нагоя и на гара Шинагава в центъра на Токио.

През идните години ще започне изграждането на поредица подземни тунели, където ще мине трасето на влаковете маглев, съобщи компанията оператор JR Tokai. Според проекта над 80 процента от цялото трасе с дължина 286 километра ще се намира под земята.

Последният модел японски маглев може да се движи със средна скорост около 500 км/ч и ще изминава разстоянието между Токио и Нагоя за 40 минути.

Сегашните японски скоростни влакове Шинкансен преодоляват това разстояние за час и 18 минути. Строителството на линията ще струва на JR Tokai 5,5 трилиона йени, или 45,8 млрд. долара.

Планира се и продължение на трасето до Осака, което може да се случи до 2047 година. Така общата дължина ще достигне 515 километра. Пътуването ще отнема само 67 минути вместо сегашните 2 часа и 25 минути.

Влаковете маглев използват магнитно поле, което да ги повдига и да ги задвижва. По-малкото движещи се части позволяват по-голяма скорост и ефективност, но изграждането и поддържането на мрежата е скъпо начинание.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:34 | 14.09.22 г.
fallback