IKEA Group планира до 2020 г. да увеличи четири пъти броя на търговските си обекти в Китай, като страната се очаква скоро да се превърне във втория най-голям пазар за компанията, предаде Bloomberg.
“Скоро Китай ще бъде вторият най-голям пазар за нас, а може би ще бъде дори номер 1 в дългосрочен план”, коментира главният изпълнителен директор на групата Микаел Олсон по време на посещението му в Шанхай.
В момента IKEA има 11 магазина в Китай, като планирани за откриване в близко бъдеще са още 5. Плановете са до 2020 г. веригата да има общо 40 магазина в страната.
Шведската верига се прицели в развиващите се пазари с по-висок икономически растеж, за да компенсира силната си зависимост от Европа, която затъна в рецесия и не успява да разреши икономическите си проблеми. Към август 2012 г. общо 245 от 338-те магазина на компанията са базирани на Стария континент, като в това число влизат и магазините, които оперират като франчайз.
Икономиката на еврозоната обаче продължава да се свива, както и потреблението, докато икономическият растеж в Китай се очаква да се ускори тази година до 8,4% от 7,8% през 2012 г., поне според Световната банка. Това звучи обещаващо за глобалните търговци, които могат да разчитат на ръст в потреблението на развиващите се пазари.
Плановете на IKEA са да открива нови магазини в главните градски центрове, като Пекин, Шанхай, Чунцин и други, поясни Олсон.
Той съобщи още, че компанията тества система за онлайн търговия в 10 държави, както и че планира да открие още магазини в Русия.