fallback

Търговските площи в молове у нас ще се увеличат до 704 хил. кв. м до дни

След откриването на Paradise Center в София търговската площ на хиляда жители ще се увеличи до 96,1 кв. м средно за страната

15:31 | 26.03.13 г.

До 704 хил. кв. м ще се увеличат търговските площи в България, след като в четвъртък бъде открит молът Paradise Center в София, отчитат от Forton International, консултантска фирма за недвижими имоти и стратегически партньор за България и Македония на глобалната компания Cushman & Wakefield.

Търговската площ на хиляда жители ще се увеличи до 96,1 кв. м средно за страната при средно ниво за Европа от 250 кв. м, изчисляват още от компанията.

Само за София модерните търговски площи на 1 000 души население ще се увеличат от 157 на 214 кв. м. Засега обаче Стара Загора, Варна и Русе изпреварват столицата по разпределение на търговските площи на 1 000 души население.

Paradise Center е поредният от третата вълна молове, който отваря врати след Галерия Бургас и България мол, както и няколко по-малки проекта, които заработиха през миналата година. През 2013 и 2014 г. ще отворят врати откритият мол The Strand в Бургас, Sofia Ring Mall на Околовръстното шосе в София, както и молът в Люлин.

Инвестициите в търговския сегмент на пазара на имоти обаче изпаднаха в застой и не се очакват нови големи проекти извън третата вълна на моловете.

През миналата година най-активната търговска верига на българския пазар е била H&M, както и конкурента й Inditex. В страната стъпиха и нови брандове – Original Marines, Dirk Bikkembergs, Sport Vision, както и Decathlon, които закупиха и терен в североизточната част на София, за да строят втори самостоятелен магазин.

От хранителните вериги най-активни на пазара остават Lidl, Kaufland и Carreffour, а Mercator, които у нас оперираха чрез супермаркетите Roda, обявиха плановете си да излязат от страната.

Средните нива на наемите в търговските центрове в София са около 27 евро за кв. м, а в големите градове на страната достигат 18-20 евро за кв. м. Очаква се те да бъдат поставени под натиск към края на годината и вероятно ще претърпят намаление заради засиленото предлагане на площи на пазара, прогнозират от компанията.

Стабилни остават наемите на магазините по търговските улици в София. Магазини с площ 100-150 кв. м на бул. „Витоша“ се отдават при среден наем от 40 евро за кв. м.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:46 | 07.09.22 г.
fallback