fallback

Хонконг остава най-скъпата дестинация за наем на първокласни търговски площи

Рекордно ниското строителство и концентрираното в първокласния сегмент търсене поддържат цените високи в глобален мащаб

10:10 | 13.02.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Хонконг запазва позицията си на най-скъпата дестинация за първокласни търговски площи, сочат данни на консултантската компания CBRE.

През последните три месеца на миналата година годишният разход за наем на кв. м търговска площ е бил близо 35,4 хил. евро, което е почти без промяна спрямо предходните три месеца и отразява забавянето на растежа на продажбите на дребно и темповете на експанзия на търговците в мегаполиса.

Същевременно недостигът на първокласни търговски площи ограничава спада на наемните нива, но не се наблюдава по-висок интерес към второкласните локации.

Втората позиция в класацията на компанията твърдо се държи от Ню Йорк, където наемите на първокласните търговски площи са достигнали рекордно високо ниво през последните три месеца на миналата година.

Годишният разход за наем на първокласен магазин в Ню Йорк е нараснал с 16,5% до над 24,2 хил. евро. За разлика от азиатските пазари в американския град няма недостиг на площи, а и търсенето остава силно заради големия туристопоток и експанзията на големи международни търговци.

Третата позиция се държи от Лондон, където годишният разход за наем на първокласни търговски площи е бил средно 9 197 евро за кв. м през последното тримесечие. Първата десетка се допълва от Париж, Сидни, Токио, Цюрих, Мелбърн, Москва и Пекин.

Японската столица продължава да се придвижва напред в класацията на компанията заради засиления интерес на международни вериги, които стъпват за първи път в Страната на изгряващото слънце, въпреки не особено добрите перспективи пред икономиката.

От компанията посочват, че пазарът в глобален мащаб остава под напрежение заради исторически ниските нива на строителство и засилената конкуренция на търговците за най-добрите локации.

Като цяло обаче наемните нива не са претърпели сериозни промени заради по-внимателните и не толкова агресивни планове за експанзия на търговците поради кризата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:10 | 28.08.22 г.
fallback